חדשות בעולם

עצוב: בית המשפט הורה להפסיק את חייו של צ'רלי הקטן

בית המשפט לזכויות אדם באירופה פסק כי יש לנתק את צ'רלי גראד ממכשירי ההנשמה, ובכך להוביל למותו. הוריו של התינוק: "אנחנו אוהבים אותך צ'רלי, לא ניכנע, לא נוותר עליך"!

התינוק צ’רלי (צילום מסך)התינוק צ’רלי (צילום מסך)
אא

עשרה חודשים לאחר שהתינוק צ'רלי גראד החולה במחלה סופנית הגיע לעולם, קבע בית המשפט האירופי לזכויות אדם כי הוא ינותק ממכשירי ההחייאה, מה שלמעשה יגרום למותו. בכך הוא דחה את עתירת הוריו של התינוק שביקשו לאפשר לו את האופציה להמשיך לחיות.

ראשיתו של הסיפור בעת הולדתו של צ'רלי, כאשר התברר שהוא סובל ממחלה גנטית נדירה שפגעה במוחו באופן בלתי הפיך. כתוצאה מכך הוא מאושפז מאז לידתו בבית החולים כשהוא מחובר למכונת הנשמה, ללא יכולת לזוז או לתפקד. ההורים לא עזבו את מיטתו של בנם מאז שנולד, והם הצליחו לגייס סכום של 1.2 מיליון פאונד כדי להעבירו טיפול ניסיוני, אך בבית המשפט טענו כי אין סיכוי שהטיפול יביא להצלתו של התינוק. לפני כחודשיים עתרו הוריו של צ'רלי לבית המשפט העליון בבריטניה, שם השופט שמע את הטיעונים ואף ביקר את התינוק. לבסוף הוא הגיע למסקנה כי אכן יש לבצע את המתת החסד ולנתק אותו מן המכשירים.

פרקליטת בית החולים אמרה במהלך הדיונים: "לדעת כל המומחים שבדקו את הילד – יש להפסיק לתת לו טיפולים מצילי חיים. הוא אינו מסוגל לזוז וסובל מנזק מוחי בלתי הפיך. אמנם ההורים מעניקים לו אהבה ותמיכה אינסופית, אך איכות חייו ירודה ואין סיכוי להצילו".

לאחר פסיקתו של בית המשפט פרצו ההורים בבכי ובקריאות: "לא! לא!" הם גם הוסיפו: "אנחנו אוהבים אותך צ'רלי. נילחם למענך עד הסוף, נתפלל שנוכל להחזיק אותך לנצח, לא ניכנע למחלתך. זו אינה אשמתך. אתה התינוק שלנו, נעשה הכל למענך. השגנו את הכסף הדרוש ואת הדרכונים, גם התרופות מוכנות. כל מה שאתה צריך זו הזדמנות, לא נוותר עליך".

כאמור, פסיקתו של בית המשפט לזכויות האדם האירופי שניתנה היום היא סופית.

זה המקום לציין כי בישראל מקרים שכאלו אינם מתרחשים, מאחר שהחוק הישראלי אינו מתיר הפסקת חיים אקטיבית. במקרים כמו של צ'רלי אין אפשרות לנתק ממכונות ההחייאה.

 

תגיות:המתת חסדפסק דיןצ'רלי גראד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה