ונשמרתם

אם ובנה בן החמש לקו בהרעלה חמורה, לאחר שאכלו ענבים לא שטופים

אם ובנה בן החמש התאשפזו אתמול (ב') בבית החולים 'העמק' בעפולה כשהם סובלים מהרעלת זרחן חמורה, לאחר שאכלו ענבים שלא נשטפו כראוי. הרופא המטפל: "האם והילד הובהלו אלינו על ידי האב כשהם במצב קשה מאוד, עם הכרה מעורפלת, הפרשות מדרכי הנשימה, דופק מהיר, הזעה, עור סמוק ואישונים צרים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם ובנה בן החמש מאזור הצפון, אושפזו אתמול (ב') בבית החולים 'העמק' בעפולה כשהם סובלים מהרעלת זרחן חמורה - זאת לאחר שאכלו ענבים שלא נשטפו כראוי. 

ד"ר גלעד חן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז הרפואי 'העמק' התבטא ואמר כי השניים הובהלו לבית החולים על ידי האבא, כשהם סובלים מתסמינים קשים לאחר שנחשפו לחומר ההדברה שבענבים - זרחן אורגני.

"האם והילד הובהלו אלינו על ידי האב כשהם במצב קשה מאוד, עם הכרה מעורפלת וסובלים מסימנים של הרעלת זרחן - הפרשות מדרכי הנשימה, דופק מהיר, הזעה, עור סמוק ואישונים צרים. האם נזקקה להנשמה מיידית והועברה ליחידה לטיפול נמרץ נשימתי, והבן הועבר ליחידה לטיפול נמרץ בילדים".

היות והאב לא ידע לספק פרטים מדויקים על המקרה, תחילה הייתה סיבת ההרעלה מעורפלת. אולם לאחר סדרת בדיקות של האם ובנה, נתקבלה אבחנה מדויקת של הרעלת זרחן - המהווה סכנת חיים אמיתית. "הרעלת זרחן אורגני היא סכנת חיים ממשית ומיידית. בישובים חקלאיים הוא משמש כחומר הדברה, ולכן חשוב להקפיד לשטוף פירות וירקות במים וסבון לפני שאוכלים אותם", אומר ד"ר חן. 

למרות ששניהם הגיעו במצב קשה, כעת מצבם מוגדר יציב והאם אף החלה לנשום בכוחות עצמה. 

תגיות:ענביםשטיפהסכנההרעלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה