חדשות יהדות

ח"כ מוזס בעקבות ביטול מתווה הכותל: "רפורמים, הישארו בארה"ב. אל תתערבו"

"הרפורמים, הקונסרבטיביים, וכל השאר, הואילו בטובכם והישארו שם בארה"ב. כל עוד אינכם כאן, אל תתערבו. אל תפריעו, ואל תשנו את מנהגי המקום שקדוש הוא לכל עם ישראל"

  • ג' תמוז התשע"ז
ח"כ מנחם אליעזר מוזס (צילום: פלאש 90)ח"כ מנחם אליעזר מוזס (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את הרפורמים על התערבותם בנעשה בכותל המערבי.

מוזס בירך את ראש הממשלה נתניהו על ההחלטה להקפיא את מתווה הכותל. "אני מברך את ראש הממשלה על אומץ ליבו להתייצב לצד היהדות האמיתית. למעלה מעשרה מיליון איש מבקרים כל שנה בכותל המערבי. כולם מתנהגים בהתנהגות נורמטיבית ומכבדים את המקום ואת ההתנהלות המקובלת", אמר בפתח נאומו במליאת הכנסת.

"לצערנו, נשים מגיעות בכל ראש חודש ומנסות להפוך את הקערה על פיה. יש שם אלפי מתפללים בנץ החמה, לאורך כל היום. כולם מתפללים ושופכים שיח במקום הקדוש הזה, מקום שהתגעגענו אליו אלפי שנים. ומגיעות אותן נשים ופוגעות בכל המתפללים'', תקף מוזס את הארגונים הפוגעים ביהדות.

"אנחנו מבקשים: כבדו אותנו ואת המנהגים שלנו. ואת הפלגנות שיש בארה"ב אל תביאו לנו לארץ ישראל. הרפורמים, הקונסרבטיביים, וכל השאר, הואילו בטובכם והישארו שם בארה"ב. כל עוד אינכם כאן, לא קשורים לכאן, לא הלכתם לבחירות, אין לכם ייצוג. אל תתערבו. אל תפריעו, ואל תשנו את מנהגי המקום שקדוש הוא לכל עם ישראל", סיים מוזס את דבריו.

גם יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, התייחס לביקורת החריפה של הפוליטיקאים משמאל על החלטת הממשלה לבטל את מתווה הכותל.

"בכל הגלויות התפללנו לכותל המערבי. כל עם ישראל מרגיש מחובר לכותל, חילונים ודתיים כאחד. אני לא נגד שום יהודי אלא נגד קבוצה מסוימת שמנסה בכל מחיר להפריד - ארגונים רפורמיים שמנסים להרוס את המאחד", אמר שר הפנים בישיבת סיעת ש"ס. לדבריו, "מדינת ישראל בנויה על יהדות מסורתית אחת. הניסיון להפוך את הכותל לכמה זירות זה הרס עם ישראל".

בתוך כך, איש התקשורת שרון גל, איש תקשורת שכיהן במשך תקופה כח"כ מטעם מפלגת ישראל ביתנו, מפרסם הבוקר טור בו הוא תוקף את התנהלותם של הצבועים והמתקיפים את החלטתו של ראש הממשלה אודות ביטול מתווה הכותל.

"החרדים הובילו את ביטול המתווה, אבל במקרה הזה פעלו בשם רוב העם", כותב גל. "אפשר להניח בוודאות רבה שכמעט כל היהודים בישראל, ואולי גם בעולם כולו, חשים שלא בנוח עם תמונות הנשים העטופות בטלית, לראשן תפילין, ונושאות את ספרי התורה לשווא ברחבת הכותל. אולי בשכונה של לפיד זה עובר בסדר, אבל עמישראל ברובו המכריע מסתייג, אולי אפילו מתחלחל, מהתמונות הללו.

"התקשורת ברובה התגייסה, כצפוי, לצד לפיד וחבריו מהשמאל. הם קיבלו במה בלתי מוגבלת בליווי רוח גבית כדי להיכנס בממשלת נתניהו ובראש עצמו, ש'זגזג ונכנע לחרדים'. המיעוט מרשרש בכד הריק ועושה המון רעש מול המיקרופורמים והקונסרבטיבים", מסיים גל את דבריו.

תגיות:ארה"ברפורמיםמנחם אליעזר מוזס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה