חדשות בעולם

סטודנטים יהודים בארה"ב הגישו תביעה נגד האוניברסיטה שלהם: 'מעודדת אווירה עוינת כלפי יהודים'

סטודנטים באוניברסיטת המדינה בסן פרנסיסקו הגישו ביום שני האחרון תביעה משפטית כנגד האוניברסיטה שלהם: 'סטודנטים יהודים חוששים לחבוש כיפות בקמפוס'

  • א' תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סטודנטים באוניברסיטת המדינה בסן פרנסיסקו, קליפורניה, יחד עם כמה מחברי הקהילה היהודית, הגישו ביום שני תביעה כנגד האוניברסיטה כשהם טוענים כי הקמפוס מטפח כבר שנים אווירה עוינת שבה סטודנטים יהודים: "חוששים לעיתים קרובות לחבוש כיפות או לענוד שרשראות עם מגן דוד בקמפוס, ולעיתים קרובות מדווחים על בעיות בטיחות".

הטריגר לתביעה, שתידון בבית המשפט המחוזי של צפון קליפורניה, היה ביקורו של ראש עירית ירושלים ניר ברקת בקמפוס בשנת 2016. לפי התביעה, מפגינים הרעישו כדי למנוע מהנוכחים לשמוע את נאומו של ראש העיר וצרחו 'אינתיפאדה' 'תסתלק מהקמפוס' וכן: 'מהנהר ועד הים, פלשתין תהיה חופשית.' אנשי המנהלה של האוניברסיטה הרשו להפרעה להתמשך והורו למשטרת הקמפוס שלא להתערב.

התביעה טוענת כי האופן שבו ההנהלה התמודדה עם העימות בביקורו של ברקת עולה בקנה אחד עם תקריות אחרות בקמפוס בשנים האחרונות. בכתב התביעה מפורטת רשימה של תקריות כאלה, כולל פסיפס שהוצמד לבניין איגוד הסטודנטים ובו מגן דוד צהוב משולב עם סמני דולר וגולגולת מצולבת. כמו כן, אחרי וועידת שלום ב-2002, קבוצה של סטודנטים צעקה על הסטודנטים היהודים: 'היטלר לא סיים את העבודה' ו'צאו מפה או שנהרוג אתכם'.

"אוניברסיטת סן פרנסיסקו לא רק עודדה ואימצה עוינות כנגד יהודים – היא תמכה באופן שיטתי בפקולטות וארגוני סטודנטים כאשר הם התארגנו לאיים ולהפחיד סטודנטים יהודים בקמפוס ולמנוע מהם את זכויות האזרח שלהם", קובעת התביעה.

האוניברסיטה, מצידה, הוציאה הודעה  לפיה היא מכחישה את עיקרה הטענות. "אוניברסיטת סן פרנסיסקו מחויבת עמוקות להכחדת אנטישמיות בקהילה שלנה וליצירת קמפוס בטוח ומקבל עבור סטודנטים יהודים", אמרה ההודעה. "במקום ליטיגציה, אנחנו מעודדים את התובעים, וארגונים אחרים המחויבים לאותם רעיונות להצטרף אלינו בקידום חופש הדיבור ובמאבק באפליות, כולל אנטישמיות".

מספר האירועים אנטישמיים בקמפוסים בארצות הברית עלה ב-86 אחוזים ברבעון הראשון של 2017, כך לפי נתוני הליגה נגד השמצה. באקלים זה, צפויה התביעה נגד אוניברסיטת סן פרנסיסקו למשוך תשומת לב תקשורתית רבה.

תגיות:סטודנטיםסן פרנסיסקו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה