חדשות בארץ

דרמה רפואית בצפון: תינוק בלע פקק בושם גדול וניצל בנס

בן שנתיים הובהל למרכז הרפואי לגליל כשהוא סובל מקשיי נשימה ופלט דם רב מפיו. החייאה שנמשכה מספר דקות הסתיימה בנס גדול

  • א' תמוז התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

"נס רפואי", כך מגדירים הרופאים את האירוע הדרמטי שהתרחש בסוף השבוע האחרון במרכז הרפואי לגליל. ביום חמישי בערב הובהל תינוק כבן שנתיים, תושב הצפון, למרכז הרפואי כשהוא סובל מקשיי נשימה ופלט דם רב מפיו. עם הגיעו, המתינו לו צוות חדר מיון ילדים, צוות של מחלקת ילדים, צוות טיפול נמרץ ילדים וצוות של מחלקת אף אוזן גרון וצוות יחידת ההרדמה במרכז הרפואי.

ההורים טענו כי הילד לא בלע חפץ זר, ובבדיקה ראשונית של פי התינוק לא נראה גוף זר אלא רק דם רב. תוך כדי הטיפול הראשוני הוא איבד את ההכרה, איבד דופק והיה ללא מדידת ערכי חמצן בדמו כלל.

הצוות המתוגבר החל באופן מיידי בהחייאה, שכללה עיסויי חזה והנשמה תוך כדי שאיבת הדם מפיו. תוך כדי ההחייאה, כאשר הבחינו הרופאים כי התינוק לא מעביר אוויר כלל, הם הבינו כי קיימת חסימה נשימתית מוחלטת.

"השתמשתי מיידית בלרינגוסקופ, מערכת ציוד ההחייאה, וזיהיתי גוף זר גדול מאוד שחוסם לחלוטין את נתיב האוויר של התינוק ויושב מעל מיתרי הקול", הסביר ד"ר מעיין גרובר. "אותו חפץ גרם לפציעה של ריריות דרכי הנשימה ולדימום שתרם לחסימת דרכי האוויר. בעזרת מלקחיים ייעודיים החפץ הוצא במהירות והסתבר שהיה פקק גדול של בושם, שלאחר מכן האם זיהתה כשייך לה. דם רב נשאב מדרכי הנשימה העליונים מיד לאחר מכן והדימום פסק".

ההחייאה שכללה עיסויים והנשמות נמשכה מספר דקות ארוכות, שלאורכן התינוק היה ללא דופק ונשימה. בחסדי שמים, מיד לאחר הוצאת פקק הבושם שחנק את גרונו, התעורר התינוק והחל לנשום ספונטנית. זמן קצר לאחר מכן שב להכרה ותקשר עם הוריו המבוהלים.

התינוק הועבר במצב יציב כשהוא בהכרה למחלקת טיפול נמרץ ילדים, ומצבו ממשיך להתייצב בהדרגה.

תגיות:נסחנקתינוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה