חדשות בארץ

בתגובה לעשרת הפגזים שהתפוצצו בצפון רמת הגולן: צה"ל הגיב בחומרה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות של צבא סוריה. הסיבה: זליגה חמורה של עשרה פגזי מרגמה ופגזי טנקים שהתפוצצו בשטח פתוח בצפון רמת הגולן

  • א' תמוז התשע"ז
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

כלי טיס של חיל האוויר ביצעו תקיפה נרחבת כנגד מספר מטרות השייכות למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית. התקיפות בוצעו, בין היתר, על שני טנקים ועמדה שמהם בוצע ירי שזלג לשטח ישראל.

התקיפה מתבצעת לאחר שבישראל זוהו כעשר נפילות בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. מדובר בעשרה פגזי מרגמה ופגזי טנקים שהתפוצצו בשטח פתוח בישראל. בחסדי שמים, הנפילות שזלגו לישראל מהלוחמה הסורית סמוך לגבול, לא גרמו לנפגעים ואף לא לנזק. צה"ל הוציא הוראה מיידית לחקלאים ולאזרחים שלא לשהות בשטחים הפתוחים באזור עמק הבכא ופיתחת קונייטרה.

הפגזים נפלו צפונית לקונייטרה, סמוך לגדר המערכת. נכון לעכשיו, אין הנחיות חדשות לתושבי המקום. על פי הערכות, מדובר בירי של הצבא הסורי לעבר כוחות המורדים שפועלים בסמוך לגבול בצפון הגולן, באזור מעבר גבול קונייטרה.

שר הביטחון ליברמן הגיב על האירועים בצפון, ואמר כי "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו. גם אם מדובר בזליגה מהמלחמה בסוריה, אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה, בדיוק כפי שעשינו בעבר. משטר אסד הוא אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלה יחזרו על עצמם".

מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל רואה את האירועים בחומרה, ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה.

מי שפתח אתמול במתקפה לעבר מדינת אל-בעת והאזור שבידי הצבא הסורי ממזרח לקוניטרה היו ארגונים איסלאמיסטים סלפים, ובראשם הארגון המסונף לאל-קאעידה שנקרא "הגוף לשחרור א-שאם", שהוא בעצם ג'בהת א-נוסרה בשמו החדש. המתקפה נעשתה בשילוב ארגוני מורדים איסלאמיסטיים אחרים והיא מאיימת לצמצם את השטח שבשליטת צבא סוריה ליד הציר האסטרטגי לדמשק.

הסיבה לתגובתו החריפה של אסד למתקפת המורדים ולירי שלו בלי להתחשב בעובדה שהירי עלול "לזלוג לשטח ישראל" היא שמדובר במקום אסטרטגי עבור אסד המנסה לכבוש מחדש את העיר דרעא, שהיא המפתח לשליטה בדרום-מזרח סוריה ובגבול הירדני. חשוב לזכור שחלק גדול מהאספקה למורדים בסוריה באה מירדן, ודרעא היא המקום שבו התחיל המרד נגד משטר אסד לפני כשש שנים.

יש לציין כי הצבא הסורי בדרך כלל משתדל להימנע מירי לשטח ישראל כי הוא יודע את מהירות התגובה של ישראל ואת המדיניות שלה - לא להתיר ירי או כל הפרת ריבונות אחרת בשטחה, וכי על כל הפרה של העיקרון הזה תבוא תגובה קשה.

תגיות:רמת הגולןצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה