אמונה

האם אברך יכול לקנות דירה בלי משכנתא?

הבנתי שאני פשוט נועל את מזלי במחשבותי ואני לא מספיק מאמין שהבורא יתברך יכול לשלוח לי את כל מחסורי בכל רגע

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ניגש אלי יהודי שרצה להוציא דיסקים לזיכוי הרבים בנושא אמונה ובטחון, ולא הצליח למצוא מימון עבור הוצאת הדיסקים ושאל אותי, מה לעשות? עניתי לו היפלא מהשם דבר, כל מטרתך להגדיל את שמו של הבורא בעולם ובידו הכול, תפנה אליו, באותו רגע הצטרף יהודי נוסף לשיחה ושאל, על מה אתם מדברים? עניתי לו, הצדיק שלידנו רוצה לזכות את הרבים, ואין לו מספיק כסף. שאל אותו היהודי, כמה צריך? ענה לו השואל, אלף וחמש מאות שקל, מיד הוציא המתעניין את ארנקו ונתן לו את הסכום המבוקש, באותו רגע רציתי לנשק את הבורא יתברך, ולצעוק בכול הכוח ''היפלא מהשם דבר'' .

עם ישראל נולד מארבע אימהות, שרה רבקה רחל ולאה, שבגמרא מובא שכולם היו עקרות, ולכאורה יש לשאול, עם כל כך חשוב ויקר, האם דווקא מאימהות עקרות הוא צריך להיוולד? אלא שרצה הקב''ה ללמד את עם ישראל לדורותיו תדעו שגם מארבע נשים עקרות אני יכול להוציא אומה שלימה.

 

נשיקה מבורא עולם

אביא דוגמה נוספת שחוויתי. לפני למעלה מעשור עוד בהיותי אברך פשוט שיושב בכולל ולומד, נקלעתי יחד עם משפחתי למצב כלכלי קשה מאד, בנוסף לחובות לחברים, ולבני משפחה, המצב היה כל כך קשה עד ששקלנו אני ורעייתי שאעזוב את בית המדרש ואצא לעבוד בשוק הפתוח, וכשהבנתי היכן אני עומד, פניתי בתחילה לבורא יתברך "אנא אבי שבשמיים אל תנתק אותי מאהבת חיי שזו התורה הקדושה", ואז פגשתי את הספר חובת הלבבות בשער הביטחון, במהלך הלימוד בו חזר החיוך לפני, וחזרה השמחה לליבי, הבנתי שאני פשוט נועל את מזלי במחשבותי ואני לא מספיק מאמין שהבורא יתברך יכול לשלוח לי את כל מחסורי בכל רגע, וללא קשר ליכולת שלי או של רעייתי. אין ספק ששם יתברך לא תלוי במעשים שלי, אם אעשה הרבה בשביל הפרנסה או מעט.

בשלב מסוים התחלתי לתרגל במחשבותי שהשם הוא כל יכול ויכול לשלוח לי מעטפות עם כסף עד אליי בכל דרך שתהיה, ואז ההיגיון שלי אמר לי איך תקבל כסף, הרי אף אחד לא מכיר אותך. אפילו מי שמכיר אותך לא יודע שאתה צריך, אם כך מי בדיוק ישלח לך כסף, ועוד טענות שטען בתוכי "ההיגיון הבריא" ואז הבנתי שבעצם ההיגיון הבריא שהורגלתי אליו כל חיי הוא בעצם כפירה, והיכולת של הבורא יתברך שהוא כל יכול אפילו למעלה מיכולת השגת שכלית, ובמילים פשוטות אין אצל הקב''ה הגיון ואין אצלו טבע, בוודאי שאין אצלי שום הגבלה ביכולתו .

זה לא קל לשנות דרכי חשיבה שהתרגלת בהם למעלה משלושים שנה, אבל ידעתי שאם אבין את האמת המוחלטת שאין לבורא שום מעצור מלהשפיע עלי את כל משאלות ליבי או אז אזכה לראות ממנו דברים לא הגיוניים, וכך החלטתי שאני מחכה לכסף ממנו בכל דרך אפשרית ואפילו לא הגיונית כגון מעטפות בדואר, על הדלת, הפקדות לחשבון הבנק, וכדומה (אני יודע שזה נשמע מאד מוזר, אבל כדאי גם לכם לנסות, ותתפלאו לגלות שזה עובד) בבוקר שפתחתי את דלת ביתי חיפשתי מעטפה על הדלת או בתיבת הדואר ומצאתי שאין כלום, כמובן שהיצר מיד קפץ עלי ואמר לי, תפסיק עם השטויות שלך, לך לעבוד, (לא חלילה שאני מזלזל בעבודה אבל מה אעשה וחשקה נפשי בתורה) ואני חזרתי לספר חובות הלבבות.

בבקר השני שפתחתי את הדלת מצאתי שדבוקה עליה מעטפה ועליה כתוב "ליגאל כהן שבת שלום", כמובן שלא יכולתי להתאפק ולחכות עד לסיום תפילת שחרית, ומצאתי במעטפה סך של אלף דולרים, הרגשתי באותו רגע כעין נשיקה מהבורא יתברך שאומר לי אני איתך, רק תאמין בי ותקבל הכול. מאותו רגע הבנתי שאת עיקר המאמצים שלי בחיים אני צריך להשקיע באמונה בבורא יתברך ולא בדברים אחרים.

 אני יודע שהדברים נשמעים קצת מוזרים אבל אני מציע, לפני שתפסלו את הדברים, תנסו. אני מרגיש שזה מגיע לבורא יתברך שניתן לו הזדמנות ונאמין בו באמונה פשוטה ותמימה שהוא יכול הכול, ונפסיק לשאול שאלות על היכולות שלו.

 

דירה ללא משכנתא?!

כדוגמת אותו אברך שניגש אלי ותרם חמש מאות שקלים לבית המדרש, שאלתי אותו, יש לך דירה? ענה האברך לא, אני גר בשכירות באזור, ברכתי אותו "שהשם יתברך יזכה אותך לקנות דירה מרווחת ונאה ללא שום חובות ואפילו ללא משכנתא" ראיתי על פניו מבט של תמיהה. שאלתי אותו, מדוע אתה מופתע? ענה לי האברך, אין לי אפילו סכום ראשוני לקניית דירה ואתה מברך אותי בקניית דירה בלי משכנתא? השבתי לו, בוא ונבדוק יחדיו האם יש לקב"ה מספיק כסף בשבילך כדי שתקנה דירה בלי חובות, אתה יודע כמה כסף יש באמריקה, טריליונים, ובסין, ביפן, אנגליה, אין סוף של כסף וכולו ברשות הבורא יתברך וברצונו הטוב מעביר לאן שהוא רוצה. ולפי הנראה הוא יכול לשלוח לך כסף מספיק לדירה נחמדה בבני ברק. כמובן שהאברך הבין את המסר וביקש שאברך אותו שוב, כי עכשיו הוא יענה אמן בכוונה שלימה. 

את הספר 'יגל לבי בישועתך' אפשר להשיג בחנויות המובחרות ובהידברות שופס.

תגיות:כסףהרב יגאל כהןיגל לבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה