חדשות יהדות

על רקע התפטרותו של רב הכבאות וההצלה: הרב לאו במכתב נוקב

הרב הראשי לישראל שיגר מכתב לנציב הכבאות וההצלה, בו הוא מציין כי ניתן לשלב בין ההלכה לבין פעילות הארגון, על מנת לשמור על צביונה היהודי של המדינה

  • כ"ח סיון התשע"ז
הרב דוד לאו (צילום: פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: פלאש 90)
אא

על רקע התפטרותו של רב כבאות והצלה, הרב בני פרל (52) מתפקידו, שיגר הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, מכתב לנציב הכבאות וההצלה, בו קבל על התנהלותו בהיבט הדתי-הלכתי בארגון עליו הוא מפקד.

כזכור, הרב פרל התפטר כיוון שנתקל בחוסר שיתוף פעולה מצד בכירי שירות הכבאות בכל הנוגע להתנהלות בנושאי דת כמו שמירת שבת, היתר לגידול זקן וכדומה. במכתב ששלח הרב לאו לרב טפס דדי שמחי, ציין הרב הראשי כי "הרב בני פרל הודיעני על התפטרותו ועל חוסר שיתוף הפעולה בתחום ענייני שמירת הדת ברשות לכבאות והצלה".

במכתבו ציין הרב לאו לשמחי כי "למרות שהוא מוקיר את פועלו, מניסיונו ניתן לשלב גם את ענייני ההלכה במסגרת הפעילות". הרב לאו מציין כי כל הגופים האמונים על בטחון תושבי ישראל פועלים ברוח ההלכה "ואין שום סיבה ששירותי כבאות והצלה יהיו חריגים בפעילות זו".

בסיום דבריו מציין הרב לאו כי הוא "ישמח להיפגש עם שמחי בהקדם, על מנת ליצור תשתית בו תפעל הרשות לכיבוי והצלה בשיתוף עם הרבנות הראשית לישראל ותיתן מענה ראוי לדברים אלו, זאת במגמה לשמור על צביונה היהודי של מדינת ישראל".

בתוך כך, במאמץ לפתור את המשבר שהתגלע בשירות הכבאות וההצלה, ניסו מספר ח"כים להיכנס בעובי הקורה. ח"כ מיכאל מלכיאלי ודוד אזולאי (ש"ס), וכן ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) החלו להפעיל לחצים על בכירים במערך הכבאות בכדי להביא לפתרון המצב.

תגיות:הרב דוד לאורב הכבאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה