חדשות בארץ

שר הביטחון ליברמן על משבר החשמל: "אבו מאזן גורר את חמאס למלחמה עם ישראל"

שר הביטחון אביגדור ליברמן בנאום בכנס הרצליה: "המצב בעזה לא יכול להימשך לנצח. מדובר במשבר פנים-פלסטיני שלא הולך להיגמר"

  • כ"ח סיון התשע"ז
נאומו של ליברמן, הבוקר (צילום: פלאש 90)נאומו של ליברמן, הבוקר (צילום: פלאש 90)
אא

אבו מאזן עומד להגביר את הלחץ על חמאס בעזה, כדי "לגרור אותו למלחמה עם ישראל" – את הדברים הללו אמר הבוקר (חמישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן בנאום בכנס הרצליה.

"המצב בעזה לא יכול להימשך לנצח", המשיך שר הביטחון, "מדובר במשבר פנים-פלסטיני שלא הולך להיגמר. אבו מאזן הולך להגדיל את הקיצוץ ולהפסיק בקרוב גם את תשלום המשכורות לעזה וגם את העברת הדלקים כאסטרטגיה כפולה: לפגוע בחמאס ולגרור את חמאס למלחמה עם ישראל. אבו מאזן פועל כך באופן חד-צדדי וללא תיאום עם ישראל או עם מצרים".

לדבריו, הפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני יהיה במסגרת "הסדר אזורי מלא עם כל המדינות הסוניות המתונות, בהן כוויית וסעודיה, ואז הסכם עם הפלסטינים כתוצר לוואי. הסכם שלנו עם המדינות הסוניות המתונות ייתן תוספת של 45 מיליארד דולר למדינת ישראל".

"הסיבה הראשונה לכישלון אוסלו הוא שעיקרון הייסוד 'שטחים תמורת שלום' אינו נכון. העיקרון המנחה חייב להיות חילופי שטחים ואוכלוסיות", ציין שר הביטחון את עיקרי משנתו.

שר הביטחון התייחס למהלכיה של ישראל מול סוריה, ואמר כי "אנו פועלים בצפון כשיש פצצה מתקתקת שהולכת לבצע פיגוע ואנו פועלים לסכלה. או שיורים לעברנו, או שיש העברת נשק מתקדם לחיזבאללה. חיזבאללה מנצל את המצב בסוריה כדי להקים חזית מולנו בגולן וכדי להבריח לעצמו מערכות לחימה מתקדמות ולהתבסס בגבול מולנו".

"שדה התעופה הבינלאומי בדמשק לא יכול לשמש מקום להברחות לחיזבאללה. כשזה מגיע לקו מסוים, לא נהסס לפעול. אני מקווה שארה"ב ורוסיה יגיעו להסכמים טובים בעניין סוריה, אבל זה לא יפגע בחופש הפעולה שלנו בצפון", אמר שר הביטחון וציין כי הוא "מזהיר את המשטר הסורי שיישא באחריות על כך".

תגיות:חמאסאבו מאזןאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה