חדשות בארץ

מאמץ להתניע תהליך מדיני: סבב פגישות בירושלים וברמאללה

ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט יערכו סבב פגישות בירושלים וברמאללה, ינסו לקדם תהליך מדיני ולהגיע לתוצאות מעשיות

  • כ"ז סיון התשע"ז
ביבי נתניהו וג'ייסון גרינבלט (צילום: פלאש 90)ביבי נתניהו וג'ייסון גרינבלט (צילום: פלאש 90)
אא

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא דונלד טראמפ, יצטרף היום (רביעי) לג'ייסון גרינבלט, והשניים יקיימו שורת פגישות בירושלים וברמאללה בניסיון לקדם משא ומתן ישיר בין ישראל לפלסטינים.

"מטרת המפגשים היא להוביל לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, מדובר בתהליך ארוך שיצריך ביקורים רבים של השניים בישראל וברשות הפלסטינית", מסר הבית הלבן בנוגע להגעתם ארצה של השניים. "במהלך התקופה הזו נמשיך להדגיש בפני הצדדים כי השגת השלום היא אפשרות ואת היתרונות שבהשגתו".

גרינבלט, שליחו של נשיא ארה"ב טראמפ למזרח התיכון, החל אתמול בסבב פגישות בירושלים וברמאללה, ובשעות הצהריים הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים.

גרינבלט הגיע שלשום לישראל והיום יצטרף אליו גם ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא. השניים ינסו לקדם תהליך מדיני בין ישראל לפלשתינים, ולדבריהם, טראמפ נחוש להגיע לתוצאות מעשיות במאמצים הללו.

מוקדם יותר אתמול, לקראת הפגישה, ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, וכתב: "תפסיק להרעיל את מוחם של הנערים הפלשתינים". בהודעה, שניסח באנגלית, כתב נתניהו כי "אבו מאזן אומר לעולם שהוא מחנך את הילדים הפלשתינים לשלום. זה שקר".

עוד הוסיף נתניהו וכתב כי "בשבוע שעבר חנכה הרשות הפלשתינית כיכר על שמו של המחבל חאלד נאזל, המחבל שתכנן את הטבח במעלות ב-1974, בו טרוריסטים פלשתינים רצחו 22 תלמידי בית ספר וארבעה מבוגרים".

"קריאה לכיכר ציבורית על שם רוצח מלמדת את הפלשתינים הצעירים לרצוח ישראלים. בדיוק ההיפך משלום", הוסיף ראש הממשלה. "באופן לא מפתיע, תנועת הפת"ח של אבו מאזן נטלה אחריות על הדקירה הקטלנית של הישראלית בשער שכם בירושלים וקישטה את ביתו של אחד המחבלים בדגלים".

תגיות:ג'ארד קושנרירושליםרמאללהג'ייסון גרינבלט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה