חדשות בעולם

סופרים יהודים אמריקאים ארגנו הוצאת קובץ סיפורים המגנה...את הכיבוש הישראלי

זוג סופרים יהודים אמריקאים ארגנו הוצאת ספר המשמיץ את ישראל על יחסה לפלשתינים – כאשר כל ההכנסות מהספר יתרמו לארגון 'שוברים שתיקה'

  • כ"ו סיון התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מה אמור להטריד את העם היהודי בתפוצות? האנטישמיות המתגברת? קמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל? הטרור שמופיע כבר בכל רחבי העולם?

את בני הזוג מייקל שאבון ואילת ולדמן, זוג נשוי שהם גם סופרים יהודים אמריקאים (ולדמן אף מחזיקה באזרחות ישראלית – היא נולדה בירושלים), הנושאים הללו, כנראה לא ממש מטרידים. מה כן מטריד אותם? הכיבוש. הכיבוש הישראלי המשחית שממרר את חייהם של הפלשתינים החפים מפשע והורס את המוסריות של היהודים המתגוררים על האדמות הגזולות.

כדי להביע את שאט נפשם מהריקבון המוסרי הזה, שאבון וולדמן ניצלו את קשריהם בקהילה הספרותית והשיגו מסופרים ידועים רבי (כולל זוכה פרס נובל אחד ושלושה זוכי פוליצר) סיפורים עבור ספר בשם 'ממלכה של זיתים ואפר'. כל הרווחים מהספר, שיצא לאור ביום ראשון האחרון, יועברו לארגון 'שוברים שתיקה', האוסף עדויות על התעללויות ומעשי עוול של חיילי צה"ל כנגד פלשתינים.

"הרגשנו שאנחנו חייבים למשוך את תשומת לב העולם לכיבוש הזה. וקיווינו שבאמצעות שימוש בסופרים מפורסמים אנשים יימשכו למלכודת ויקראו את הספר", הסביר שאבון בלי להתבלבל.

כדי להבטיח משיכת תשומת לב עולמית מרבית, הספר יצא לאור באנגלית, צרפתית, ספרדית, איטלקית, עברית וערבית.

ומה יש לולדמן, הישראלית לשעבר, לומר על הפרויקט החדש של בעלה ושלה? "הייתי צריכה להתמודד עם נושא הכיבוש כי הוא נעשה בשמי כיהודיה", היא טוענת. "הכיבוש הוא מבנה ואלה מאיתנו שאכפת להם צריכים לעשות מה שאפשר כדי ליצור בו סדקים. הספר הזה – זו הלבנה שלנו שאנחנו מוציאים ממבנה הכיבוש. בסופו של דבר יצאו מספיק לבנים והמבנה יקרוס".

השאלה אם קריסת המבנה לא תביא גם לקריסתה של ישראל כנראה לא מטרידה את ולדמן. מה כן מטריד אותה? הפער ההולך וגדל בין ישראלים ויהודים אמריקאים עם דעות פרוגרסיביות. "לדור של ההורים שלי ושלי היה קל להיות פרוגרסיביים בכל הנושאים חוץ מישראל. הדור הצעיר יותר לא מוכן לאמץ את הצביעות הזו". האלטרנטיבה לצביעות? לקרוא לכל העולם, כמובן, להתנגד לכיבוש הישראלי הברוטאלי.

תגיות:ספרותהוצאת ספרסופרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה