חדשות כלכלה

המחאה עזרה: מחיר הצהרון יוזל ל-650 שקלים בחודש

בשורה להורים: החל משנת הלימודים הקרובה יעמוד המחיר המרבי לצהרון ברשויות המקומיות על 650 שקל בחודש

  • כ"ו סיון התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ועדת השרים לחקיקה אישרה בתחילת השבוע את הצעת החוק שיזמו ח"כ יעקב מרג (ש"ס) ויפעת שאשא-ביטון (כולנו). לפיה, החל משנת הלימודים הקרובה יעמוד המחיר המרבי לצהרון ברשויות המקומיות על 650 שקל בחודש.

לפי החוק החדש, בצהרון לא ישהו יותר מ-35 ילדים ושר החינוך יקבע את המחיר המירבי לתשלום עבור צהרון ואת סל השירותים הבסיסי שיינתן במסגרת הצהרונים. מחיר הצהרון לא יעלה על 650 שקל בחודש, אלא אם תהיה הרחבה של המסגרת והשירותים שיינתנו בו ואז המחיר המרבי שמותר יהיה לגבות יעמוד על 935 שקל בחודש. החוק משווה בין הפריפריה למרכז ומציב מחיר אחיד.

עוד נקבע בחוק שלצורך יישום הוראות החוק יוקם מנגנון פיקוח ייעודי במשרד החינוך, ומפעיל צהרון שיגבה יותר מהמחיר המירבי שנקבע, ייקנס בסכום של עד 50 אלף ₪, וייחשב לעבירה פלילית.

במספר ערים בישראל, ובפרט בפריפריה, מסבסד משרד הכלכלה את הצהרונים עבור ילדים ששני הוריהם מועסקים במשרה מלאה, אולם גם במקרים הללו ההורים נאלצו לשלם מאות שקלים עבור הפעלת הצהרונים.

יצוין כי כבר ב-2012 אישרה הממשלה סבסוד מלא של הצהרונים בחינם בגני הילדים וביישובים חלשים, וכן הורתה על מתן הנחה בשאר היישובים. התוכנית לא יצאה לפועל כיוון שמשרד האוצר סירב לממן את העלות הגבוהה של סבסוד הצהרונים.

לדברי ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט: "זו פריצת דרך חשובה במהלך של היפוך הפירמידה, כך שכל סוגיות הגיל הרך יועצמו ויחוזקו". ח"כ מרגי הודה לשר האוצר, לשר החינוך וליו"ר המרכז לשלטון מקומי על תמיכתם בצעד זה, ועל נכונותם לתקצב את החוק בסכומים לא מבוטלים.

ח"כ שאשא-ביטון: "מחאת הצהרונים נפלה על אוזניים קשובות. הצעת החוק תשים סוף להיעדר הפיקוח ולעושק המחירים של הצהרונים במדינת ישראל, ובטוחני כי תקל על יוקר המחיה שאיתו מתמודדות משפחות רבות".

תגיות:צהרוןמחירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה