חדשות בעולם

הכירו: הגיבורה שהצילה משפחה שלמה מהבניין הבוער בלונדון

נטשה אלקוק הפכה לגיבורה בין יום, לאחר שתושייתה בתוך מגדל גרנפל הבוער בלונדון – הצליחה להציל לא רק אותה בעצמה, אלא גם את כל בני משפחתה. קראו

בעיגול: הגיבורה שהצילה משפחה שלמה, על ידי תושייהבעיגול: הגיבורה שהצילה משפחה שלמה, על ידי תושייה
אא

נטשה אלקוק הפכה לגיבורה בין יום, לאחר שתושייתה בתוך מגדל גרנפל הבוער בלונדון – הצליחה להציל לא רק אותה בעצמה, אלא גם את כל בני משפחתה. בעוד סיפורים טרגיים רבים התפשטו בתקשורת על אלו שלא הצליחו לשרוד, עולה ומיתמר מתוך הלהבות סיפורה של נטשה בת ה-39, ששהתה בקומה ה-11 יחד עם בן זוגה ובתה בת השש, בזמן שהאסון התרחש.

הם היו נעולים בדירתם ללא כל אפשרות בריחה, כשבמוחה של נטשה הבזיק פתאום הרעיון: "ניגשתי לחדר האמבטיה ופתחתי את זרם המים הכי חזק שיכולתי, כדי לעכב את האש מלחדור לדירה שלנו". בד בבד היא חסמה את פתחי הניקוז של המים, עד שכל דירתה הוצפה אט אט במים.

"הילדה הקטנה שלנו שכבה על הרצפה הרטובה, והלכנו לחדר הקר ביותר בבית", סיפרה האם בראיון שנעשה עמה לאחר ההצלה. "כל מה שיכולנו לעשות אז זה לחכות לכוחות ההצלה. בינתיים שמענו את קולות הפיצוח של החלונות מהדירות השכנות, ופחדנו מאוד אבל לא הייתה לנו כל ברירה אלא לחכות".

אחרי שעתיים וחצי של המתנה – הנס התרחש. "הכבאים הגיעו לדירה בשלוש לפנות בוקר, וכדי להגיע אלינו, נטשה הייתה צריכה לקרוא להם קרוב ל-100 פעם, לפני שהם הבינו שיש מישהו בדירה הזו", סיפר בן זוגה של נטשה.

את דרכם פילסו הכבאים בין גופות ועשן סמיך, אך זו לא הייתה הבעיה היחידה. "בשלב מסוים כשהבינו שדלת הכניסה חמה מדי, הם ביקשו מאיתנו לנסות לצאת בעצמנו מהדירה", משחזרת נטשה. "כשהם הבינו שזה בלתי אפשרי, הם פרצו את הדלת, נכנסו פנימה והוציאו את כולנו בזה אחר זה. כשהם הסתכלו על הבית המוצף במים, הם לא יכלו להאמין למראה עיניהם".

נטשה ובני משפחתה שרדו כולם בזכות הצפת הבית במים. הם פונו במצב קל לבית החולים, כשהם סובלים משאיפת עשן בלבד.

תגיות:אשלונדוןהצלהנסבניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה