חדשות בארץ

המלחמה החדשה של אונסק"ו: מערת המכפלה

הפלסטינים דורשים להפוך את מערת המכפלה לאתר מורשת פלסטיני, וכדי לקדם זאת הם מפריחים שקרים וטענות הזויות. אם יצליחו בתכניתם, עלולה ישראל למצוא את עצמה בבעיה

אא

אחרי שהוחלט באונסק"ו להכריז על הכותל המערבי כמקום המנותק מהיהדות, מגיעה המערכה הבאה – כעת מבקשים הפלסטינים מוועדת המורשת העולמית של אונסק"ו, אשר תקיים את כינוס השנתי הקרוב שלה בעוד כחודש, החלטה הזויה נוספת – לרשום את העיר העתיקה בחברון ואת מערת המכפלה כאתר מורשת פלסטיני.

באופן כללי, לוקח מספר שנים עד שמצליחים להעביר את תהליך הרישום וההכרזה של אתר מורשת, אולם הפלסטינים החליטו ככל הנראה שהם מעוניינים לפעול בדחיפות כדי לקדם זאת, והם משתמשים לשם כך בטענות שונות. בין היתר הם טוענים שישראל ביצעה במקום יציקת בטון חריגה (תגובת ישראל: שקר! זוהי יציקה קטנה שתואמה עם הווקף). בנוסף, טוענים הפלסטינים כי האתר מצוי בסכנת הרס מצד "הכוח הכובש". טענה הזויה במיוחד, כביכול ישראל עומדת להרוס את מערת המכפלה.

המטרה בטענות ההזויות היא כמובן לחולל סערה גדולה, במטרה לגרום ל-21 המדינות החברות בוועדת המורשת, להילחץ ולאפשר להם קידום של הכרזת אתר המורשת כפלסטיני עוד השנה.

הבעיה היא שבוועדת המורשת קיים הרכב בעייתי מאוד, כיוון שאף אחת מתוך המדינות החברות אינן נמנות על המדינות שאוהדות את מדינת ישראל. אם ישראל לא תצליח לגייס לטובתה לפחות שליש מהמדינות המצביעות בוועדה (מה שנראה כמשימה בלתי אפשרית) צפויה ההחלטה להתקבל, ובעקבות כך ייתכן שהפלסטינים ידרשו להעביר את השליטה באתר לידיהם.

תגיות:מערת המכפלהאונסק"וישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה