חדשות בעולם

האסון בלונדון: יתכן ומספר ההרוגים יגיע למאה. האש כובתה

כוחות הכיבוי בלונדון הצליחו להשתלט על האש. לפי שעה דווח על 12 הרוגים, אך החשש הוא שעשרות הנעדרים מצאו את מותם במגדל המפויח

  • כ"א סיון התשע"ז
אא

בוקר עצוב בלונדון: לאחר למעלה מיממה של מאבק בלהבות, הודיעו כוחות הכיבוי כי הושגה שליטה מלאה על האש. עד כה דווח על 12 הרוגים באסון, אך ההערכה היא כי המספר צפוי לעלות. "אם לומר בכנות, עדיין אי אפשר לדעת את המספר המדויק של הנספים באסון. יש עוד גופות שלא הגענו אליהן", מסרה מפקדת כוחות הכיבוי.

עשרות עדיין נעדרים. גורמי חירום בלונדון מסרו כי לאור המספר הגדול של הנעדרים, לא מן הנמנע שמספר הנספים באסון יחצה את רף המאה.

השריפה החלה בקומה השנייה בבניין וטיפסה עד לקומות העליונות. יותר מ-20 אמבולנסים הגיעו לזירה על מנת להעניק סיוע רפואי לנפגעים. הדיירים נמלטו דרך מסדרונות אפופי עשן במתחם המגורים, אחרי שהתעוררו מהריח. חלקם סיפרו כי לא הייתה אזעקה. עדי ראיה סיפרו כי הם ראו דיירים לכודים צועקים בנואשות לעזרה מהקומות הגבוהות יותר בבניין, כשהלהבות אחזו וטיפסו במבנה בן 130 הדירות.

מייקל פרמסיוואן, דייר בקומה השביעית של הבניין, הצליח לברוח. "אבדתי הכל", סיפר. "הרגע הנוראי ביותר הוא הרגע בו הבנתי שהכל בוער. בערך ב-1:30 עמדתי להירדם כשהרחתי משהו – קמתי והבטתי מסביב כדי לראות אם יש בעיה בחשמל, וכשהצצתי מבעד לדלת ראיתי עשן ואנשים רצים. לא הייתה אזעקה, הספרינקלרים לא פעלו וגם גלאי העשן בדירה לא עבדו", הוסיף.

יותר מ-600 מדיירי הבניין הצליחו להיחלץ מהאש. השורדים סיפרו כי גלאי העשן לא פעלו, הספרינקלרים כשלו וגרם המדרגות היחיד היה חסום. כמה תושבים נופפו בשמיכות כדי להתריע בפנים הכבאים על נוכחותם. אחרים השתמשו בסלולריים כדי לסמן SOS - לעתים ללא הועיל. אבל לפחות אחד המקרים נגמר בטוב. גבר שצולם מנופף נואשות לעזרה בטרנינג שלו מהקומה ה-11 חולץ אחרי כמעט 12 שעות.

יותר ממיליון לירות שטרלינג גויסו באמצעות תרומות למען נפגעי הטרגדיה ומתנדבים עבדו לאורך כל שעות הלילה בניסיון למצוא מחסה ומזון עבור הדיירים שאיבדו את בתיהם. במרכזים הקהילתיים בלונדון הביעו תדהמה מכמות התורמים הגדולה ומהציוד הרב שנאסף למען נפגעי האסון, שכולל מזון, ביגוד, צעצועים ופריטים נוספים.

תגיות:אסוןשריפהלונדוןהרוגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה