חדשות בעולם

כך הפך אימון הבייסבול של חברי הקונגרס האמריקאי למטווח ירי: בכיר במפלגה הרפובליקנית מאושפז במצב אנוש

פעיל שמאל קיצוני בן 66 הופיע באימון בייסבול של חברי הקונגרס הרפובליקנים והחל לירות לכל עבר. "אם משטרת הקפיטול לא היתה כאן", אומר אחד הסנאטורים שנכחו במקום, "אף אחד מאיתנו לא היה שורד"

  • כ"א סיון התשע"ז
סטיב סקאליס, חבר הקונגרס שנפצעסטיב סקאליס, חבר הקונגרס שנפצע
אא

זה התחיל כמו יום רגוע בגבעת הקפיטול. נבחרת הבייסבול של המפלגה הרפובליקנית יצאה לאימון בוקר לקראת משחק צדקה המתקיים מידי שנה מול נבחרת הבייסבול של המפלגה הדמוקרטית, וכל ההכנסות ממנו נתרמות לארגונים מוכרים.

באזור נכחו חברי קונגרס, עוזרים, וגם בני משפחה שלהם. שום דבר מזה לא הרתיע את ג'יימס הודג'קינסון, בן 66 מאילינוי שהופיע באזור. הוא צפה לכמה דקות באימון, ואז שלף רובה ארוך והחל לירות. יריה אחרי יריה. המטרה שלו? לחסל רפובליקנים רבים ככל האפשר.

אחד הנפגעים הראשונים, והנפגע הקשה ביותר באירוע, היה חבר הקונגרס סטיב סקליס, המצליף הרפובליקני. סקליס, שמצא את עצמו ישירות בנתיב הירי, גרר את גופו הפצוע הרחק ככל שיכול היה ואז נשכב על הרצפה.

באופן רגיל, לחברי קונגרס מהשורה אין אבטחה בארצות הברית. אבל מכיוון שסקליס נמנה על המנהיגות הרפובליקנית בקונגרס, באימון נכחו גם שוטרים ממשטרת הקפיטול. נוכחותם, ככל הנראה, הצילה את חיי כל הנוכחים. השוטרים רצו לעבר הודג'קינסון והחלו יורים בו.

חברי קונגרס שדיברו מאוחר יותר עם התקשורת תיארו כאוס של ממש. השוטרים ניסו לנטרל את היורה, בעוד חברי הקונגרס, עוזריהם, וגם בנו הקטן של אחד מחברי הקונגרס, עושים כמיטב יכולתם להתחבא מאחורי גדרות כדי להתחמק מכדורי הרובה. רק אחרי כעשר דקות נוטרל היורה, ואז סנאטור ג'ף פלייק וחבר קונגרס בשם בראד ונסטראפ, רופא במקצועו, רצו אל המצליף הרפובליקני הפצוע קשה, סקליס, והחלו להעניק לו עזרה ראשונה עד להגעת הפרמדיקים.

"אם משטרת הקפיטול לא היתה נמצאת שם, זה היה טבח", אמר סנאטור ראנד פול לתקשורת. "אף אחד מאיתנו לא היה שורד". באופן אירוני, המשטרה היתה שם רק בגלל סקליס, כאמור, הפצוע הקשה ביותר מאירועי אתמול. בנוסף נפצעו קל מספר אנשי צוות של חברי קונגרס.

סקליס נותח אתמול ובית החולים דיווח שהוא יצטרך לעבור ניתוחים נוספים כדי לייצב את מצבו, בגלל פציעות באיברים הפנימיים. הנשיא דונאלד טראמפ ביקר אותו בבית החולים, עודד את משפחתו, והצהיר כי 'כל העולם' מתפלל לשלומו.

היותו של היורה, הודג'קינסון, פעיל שמאל קיצוני שהיה ידוע בהתנגדותו לטראמפ ותמיכתו בברני סנדרס, הציבה את המפלגה הדמוקרטית בעמדה בלתי נוחה. חבריה מיהרו, כמובן, לגנות את הירי. הסנאטור סנדרס הוציא הצהרה לפיה 'אלימות לעולם אינה מקובלת'. בסיומו של משחק הבייסבול שצפוי להתקיים כיום כמתוכנן, הודיעה נבחרת הבייסבול הדמוקרטית, הם יארחו במועדון שלהם את הנבחרת הרפובליקנית – כמחווה של רצון טוב וסולידריות בעקבות אירוע הירי.

זו איננה הפעם הראשונה שבה נורה חבר קונגרס. ב-2011, למשל, נורתה ונפצעה קשה חברת הקונגרס גבי גיפורדס, דמוקרטית, בירי שגם הוא בוצע בנסיבות פוליטיות. אבל לא רק נושא ההסתה והמתחים הפוליטיים בארצות הברית צפוי לעלות שוב לכותרות בעקבות התקרית. נושא הזכות לנשיאות נשק בארצות הברית הוא וויכוח קבוע בין ימין ושמאל, והתקרית האחרונה תגרום שוב לעימות בלתי נגמר בין הצדדים. תומכי צמצום זכות נשיאת הנשק יצביעו על כך שאדם בודד עם רובה כמעט וחיסל עשרות חברי קונגרס, בעוד המתנגדים יטענו שהבעיה האמיתית אינה הרובה שנשא אותו האדם – אלא העובדה ששאר האנשים באימון, חברי הקונגרס ועוזריהם, לא הורשו לשאת נשק. 

תגיות:קונגרסרפובליקנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה