חדשות בארץ

מרגש: מדוע החייל הביא פתק לאישה שנסעה עמו באוטובוס?

כאשר אמא ובן נסעו באוטובוס המוביל לירושלים, הם ביקשו לפנות את מקומם לחייל צה"ל שעלה לאוטובוס, אך הוא סירב. מה בכל זאת שכנע אותו, ואיך זה מתקשר למכתב שהוא הביא לאישה בסיום הנסיעה?

המכתב שכתב החיילהמכתב שכתב החייל
אא

פוסט מיוחד שמתפרסם בימים ברשת הצליח לרגש לא מעט אנשים. כותב הפוסט מביא את סיפורה של אחותו - אישה חסידית המתגוררת בבני ברק, אשר נסעה בשבוע שעבר יחד עם בנה בן ה-11 לירושלים, כדי להשתתף בחתונת נכדת האדמו"ר מבעלזא שהתקיימה ביום חמישי.  

בתוך כך שהם יושבים באוטובוס העמוס עלה חייל וכשהבין שאין מקום ישיבה פנוי, הוא התיישב על הרצפה. האישה שהבחינה בכך ביקשה מבנה לעשות מצווה ולהכיר טובה לחייל שמסכן את נפשו למען עם ישראל. היא הסבירה לו: "אתה תעמוד בחלק הקדמי של האוטובוס יחד עם הבנים האחרים שנמצאים שם". כאשר הבן תמה מה יהיה אתה, הרי היא בוודאי תרגיש לא בנוח להישאר במקומה, היא השיבה לו: "זה בסדר, אני אלך לחלק האחורי של האוטובוס ואעמוד שם".

ואכן, הבן ניגש לחייל וביקש שיתיישב במקומו, אולם החייל דחה את ההצעה והשיב: "אנחנו החיילים רגילים לשבת על הרצפה". הבן שב אל אמו ואמר לה את הדברים, אך היא התעקשה וניגשה בעצמה אל החייל: "אשמח אם תסכים לשבת", היא אמרה לו, "לפחות בשביל החינוך הטוב של הבן שלי, שילמד מה זו הכרת הטוב. האם תרשה לו לכבד אותך?" לכך החייל כבר לא יכול היה לסרב, והוא אכן התיישב במקום שפונה לו. רק לאחר שהם הגיעו לירושלים ניגש החייל אל האם והגיש לה פתק שעליו מופיעות השורות הבאות:

לאמא היקרה

רציתי להגיד לך שמאוד התרגשתי ממה שאת והבן שלך עשיתם עבורי.

הסיבה שהסכמתי לקחת את המקום הייתה רק בגלל שאמרת לי שזה למען חינוך ילדייך.

אשריכם שזכיתם לחנך את ילדיכם על הכרת הטוב ואהבה לכל המוסרים עצמם למען עם ישראל וארץ ישראל.

יהי רצון שתזכו לגדלם לתורה, מצוות ואהבת חינם.

מהחייל...

תגיות:מכתבחייל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה