מעניין

מכתבו של אבא גוסס לבתו בת החמש, החולה באותה מחלה - מרגש את הרשת

טום אות'ווטר מארה"ב הוא אב צעיר שגוסס ממחלת הסרטן. במכתב מרגש לבתו קלי בת החמש, הסובלת מאותו סוג של סרטן ונאבקת על חייה - הוא נותן לה עצות לחיים, שיום אחד כבר לא יהיה חלק פיזי מהם

טום את’ווטר ובתו (צילום מסך)טום את’ווטר ובתו (צילום מסך)
אא

טום אות'ווטר מארה"ב גוסס מסרטן, אך זה לא מה שמונע מבעדו להילחם עבור בתו הקטנה בת החמש, קלי, שאובחנה אף היא כלוקה במחלה. בדף גיוס תרומות מיוחד שהוקם עבורה, כותב טום כי הוא "נשבע לגייס את הסכום הנדרש לטיפולים עבורה, 820,200,00 דולר ליתר דיוק – גם אם לא אהיה בסביבה, כדי לראות אותה מקבלת את העזרה הרפואית שהיא צריכה ועוברת את זה".

סריקת מוח שביצע טום הראתה כי הגידול שבמוחו הולך וגדל מיום ליום, ונמצא בשלב שכבר לא ניתן לעשות דבר. "גיוס כספים הוא עבודה קשה, במיוחד בימים שבהם אני מרגיש רע מדי מכדי לקום מהמיטה", הוא אומר.

"אבל אני באמת מרגיש אני לא יכול להירגע, עד שאני יודע שקלי שלי קיבלה את הסיכוי הכי טוב לחיים ארוכים ומלאים. לי נגמרו הסיכויים, המזל והזמן אבל היו לי חיים נהדרים. אז אם אפול ואמות מחר, זה בסדר כל עוד אני יודע שקלי שלי תחיה ותנצל כל שנייה בחייה, כמו שאני ניצלתי".

טום וקלי בימים קצת יותר מאושריםטום וקלי בימים קצת יותר מאושרים

 

"אני מקווה שזה ייתן לך קצת נחמה כשהסרטן ייעלם מגופך ותזכי לחיים ארוכים, מלאים ומאושרים"

כחלק ממסע הפרידה שלו, חיבר טום מכתב מרגש מאוד עבור קלי ובו כתב דברים שהיא אולי לא מבינה כיום, אך כשתגדל – זה ישלים לה הרבה חלקים 'חסרים' בפאזל חייה:

"קלי היקרה,

אני כל כך מצטער שאני לא אראה אותך גדלה, כמו שהייתי רוצה. אל תאשימי אנשים או את העולם על כך. הלוואי שהיו לי את המילים הנכונות כדי לגרום לך להרגיש טוב יותר, והלוואי שלא היה לי סרטן ולא היית צריכה לראות אותי בכאב – כמו שקורה לעתים קרובות כעת. הלוואי שכל כך הרבה דברים היו שונים, אבל הם לא.

"לרוב האבות יש עשרות שנים כדי לשוחח עם בנותיהן סביב שולחן המטבח, כשידיהם מחוממות עם ספל קפה. לנו את הזמן הזה. אני לא אוכל לקחת אותך לבית הספר ולאסוף אותך אחרי היום הראשון בלימודים, לנחם אותך כשהלב שלך כואב או לעודד אותך בימים הפחות טובים.

"אבל כל עוד האבא הזקן שלך עדיין בסביבה – אני רוצה לתת לך כמה עצות לחיים, ואני מקווה שזה ייתן לך קצת נחמה כשהסרטן ייעלם מגופך ותזכי לחיים ארוכים, מלאים ומאושרים. כולם יגידו שמאוד חשוב להשקיע בלימודים, ולעבוד קשה בבית הספר. אני מקווה שתמיד תעשי את המיטב, אבל גם אני הצלחתי בלימודים וזה לא מה שגרם לחיים שלי להיות טובים יותר.

"כשתתבגרי, תעברי כמה דברים ותראי שהחיים לא תמיד מזמנים לנו את כל מה שאנחנו רוצים. לצערי, יש סיכוי שהלב שלך יישבר יום אחד. זה כואב ומרגיש כמו 'סוף העולם' כשזה קורה, אבל את תתגברי על זה. יום אחד את תתחתני, ואני רוצה להגיד לך שבמשך שנים חלמתי על יום החתונה שלך. דמיינתי איך את מתמלאת בדמעות כשאני מלווה אותך אל בעלך, והתמלאתי געגועים למשהו שאני לעולם לא אחווה.

"אני מצטער שלא אוכל להיות שם איתך ולעשות את זה, אבל תזכרי שאני אהיה גאה ומאושר על כך שמצאת מישהו מיוחד, שיאהב וידאג לך. מישהו שיהפוך לחלק מהמשפחה. ואפרופו משפחה, ייתכן ובגיל הנעורים את ואמך תתווכחו לעתים, וייתכן ותכעסי עליה - אך זכרי שהיא מעריצה אותך ורוצה את הטוב ביותר עבורך. תני לאימא חיבוק כשהיא מרגישה עצובה, ותעזרו זו לזו לעבור כל תקופה נוראית.

"היום אימא צריכה לקבל את החלטות קשות בשבילך, יותר מכל חבר שיהיה לך אי פעם – היא החברה הכי טובה שלך. ולכן אני מבקש שתדאגי לה ותטפלי בה כשתתבגרי. כי אין שום דבר בעולם הזה שחשוב יותר מהמשפחה ומהערכים שהיא מלמדת אותנו".

תגיות:הוריםמכתבמחלהילדיםגסיסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה