טהרת המשפחה

"ואז קלטנו: הקב"ה רצה שייוולדו לנו ילדים בטהרה"

במשך ארבע שנים ציפו נועה ובעלה לילדים, הם עברו סבב של טיפולים וניסיונות חוזרים ונשנים, אך כשקיבלו עליהם את מצוות הטהרה התרחש דבר משונה ומפתיע

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כאשר משוחחים עם נועה קשה שלא לדמוע מהתרגשות.  היא משוחחת אתנו מעט יותר משבוע אחרי שילדה בלידה רגילה תאומים בריאים ומקסימים. האחד מהם זכה להיכנס אתמול בבריתו של אברהם אבינו, השני לוקה בצהבת, אך מקווים שהברית ייערך בהקדם.

"קיבלתי מתנה נהדרת, ואני רוצה לספר על מה שזיכה אותי במתנה הזו", היא אומרת וקולה רועד מהתרגשות, והיא מספרת את הסיפור מבראשית: "הכל התחיל כאשר התחתנתי עם בעלי, לפני בערך ארבע שנים. שנינו לא צעירים, לרוב החברים שלנו כבר יש ילד אחד לפחות, וגם אנחנו רצינו לזכות להביא ילד לעולם. חשבנו שזה ילך בקלות, אבל אחרי שעברו שנתיים מהחתונה, כבר קלטנו שיש צורך בהתערבות מקצועית".

מאז ובמשך יותר משנה הם עברו טיפולים מסוגים שונים בזה אחר זה. "אני טיפוס קצת דיכאוני", היא אומרת, "ועם כל חודש שחלף הדיכאון הלך והתעצם. ראיתי כל הזמן את החברות והגיסות שלי, שלכולן יש ילדים והכל בא להן בקלות, ורק אני עוד תקועה בשלב הניסיונות. בעלי אמר לי כל הזמן שאני צריכה להאמין ולקוות קצת יותר, אבל זה היה לי קשה מאוד והמשכתי לשקוע בדיכאון. אז הוא טען שדווקא הדיכאון הוא זה שעלול לגרום לכך שהטיפולים לא יצליחו, ואז כבר הייתי עוד יותר מדוכאת..."

 

הסוד בברית המילה

באחד הימים, מספרת נועה כי היא הוזמנה לברית שקיימה חברה קרובה שלה. "הדבר האחרון שהתאים לי באותו זמן היה ללכת לברית", היא מציינת, "נמאס לי לגמרי לשמוע את האיחולים של 'בקרוב אצלך' ולראות את המבטים הרחמניים של האנשים מסביב. אבל לא הייתה לי ברירה, זו חברה טובה שאני פוגשת כמעט כל יום. לא הייתה לי שום דרך להימלט מכך".

אבל לדבריה, דווקא ההחלטה ללכת לברית הייתה זו שהובילה אותה אל הישועה הפרטית שלה. "בברית פגשתי חברה טובה שלי שהתחזקה בתקופה האחרונה והתקרבה לדת. היא סיפרה לי על כך שאת  עיקר ההתחזקות היא עשתה דרך הרצאות של רבנים כמו הרב זמיר כהן והרב פנגר ומאוד המליצה לי לשמוע אותן, סתם בשביל להעשיר את האינטליגנציה. כששאלתי אותה איך רוכשים דיסקים היא השיבה לי שאין צורך ואני יכולה פשוט לפתוח דרך אתר הידברות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"וזה מה שעשיתי", ממשיכה נועה, "תמיד הייתי טיפוס רוחני והרגשתי שלא יזיק לי להעביר את שעות הערב, כשבעלי לא בבית, בהאזנה להרצאות".

אבל כבר בפעם הראשונה בה נכנסה לאתר, עוד לפני שהספיקה להאזין להרצאות, גילתה נועה שמופיעות שם מספר כתבות בנושא טהרת המשפחה. "איכשהו האצבעות שלי פתחו את הכתבות האלו והתחלתי לקרוא על הנושא. זה היה מאוד מעניין, נכתבו שם דברים שאף פעם לא שמעתי עליהם. ברגע אחד גמלה בליבי ההחלטה שאני רוצה להתחיל לנסות לשמור, בעיקר בשביל שלום הבית שלי עם בעלי. חשבתי שאולי ההקפדה על טהרת המשפחה תוכל לחזק את הקשר בינינו..."

ואיך בעלך הגיב?

"הוא דווקא שמח", היא מפתיעה, "הוא בא מבית מאוד מסורתי ואנחנו היחידים  מבין האחים שלו שקצת התרחקנו מהדת. הוא אף פעם לא ביקש ממני לשמור על דברים שלא התאימו לי, אבל כאשר זה הגיע ממני – הוא מאוד שמח".

 

ואז התקשר הרופא...

כל הסיפור הזה התרחש בחודש אב בשנה שעברה, "זו הייתה תקופה מאוד חמה ולוהטת", היא מספרת, "לא הרגשתי טוב באותם ימים והיו לי המון מטלות לבצע, אז החלטתי שאני לא מתחילה את שמירת הטהרה מהחודש הזה, אלא רק מהחודש הבא. בעלי רצה מאוד שבכל זאת אתחיל לשמור, ראיתי שזה חשוב לו, אבל כשהסברתי לו שלא מתאים לי אז הוא וויתר".

אבל בדיוק באותו חודש קרה דבר מוזר מאוד. "היינו אז באמצע טיפול מסוים וקיוויתי מאוד שהוא יצליח, אבל כמה ימים אחרי הטיפול הרופא התקשר אליי ואמר לי שקרתה טעות מסוימת, ולכן הוא אומר לנו מראש שהטיפול לא יצליח ונצטרך לחכות לחודש הבא.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"זה היה מאוד משונה", מציינת נועה, "כי אף פעם לא שמעתי על טעות מהסוג הזה, מיותר לציין שכעסתי מאוד, אבל בעלי פתאום העיר את תשומת ליבי והוא אמר לי: 'אולי הקב"ה פשוט רוצה שתיכנסי להיריון מתוך טהרה?' הייתי ממש המומה, באמת שלא חשבתי על זה, עניתי לו, ככה בצחוק: 'אם אכנס להיריון בחודש הבא זו תהיה הוכחה שאתה צודק'".

חלף חודש מאז, ונועה מספרת כי הבלתי יאומן אכן קרה – "אחרי כמעט ארבע שנים של ציפייה ושבעה סבבים של טיפולים, פשוט נכנסתי להיריון. אני זוכרת שכשקיבלנו את התשובה החיובית הבטתי על בעלי ואפילו לא היינו צריכים להגיד את זה בצורה ברורה – זה היה סימן מובהק לכך שהקב"ה נתן לנו מתנה, בזכות המצווה, הוא פשוט רצה שייוולדו לנו ילדים בטהרה".

נועה מסיימת את סיפורה וקולו של אחד התינוקות נשמע לידה. "קיבלתי שתי מתנות נהדרות", היא מסכמת, "נהדרות ו... טהורות".

מחמתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, או במייל mit@htv.co.il

תגיות:טהרת המשפחהילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה