תשובה בהידברות

"השיעורים עוררו בי חשק ליישם אותם"

רצף האירועים בחייה של נטלי גלעדי, בת 36 ואם לחמישה מבת ים, עוררו אותה להכיר את היהדות מחדש

אא

"נולדתי בחולון למשפחה מסורתית. לא שמרנו שבת אבל עשינו קידוש, ציינו את החגים והיתה לנו אמונה בבורא העולם. כשהייתי בת שבע עשרה בערך, אחי הצעיר ממני בשנתיים נפל מגובה רב ונפגע בראשו, ומצבו היה קשה ביותר. הרופאים נלחמו על חייו. אבי יצר קשר עם המקובל הרב בניהו שמואלי מירושלים שדאג שיתפללו בישיבתו לרפואת אחי, וברוך ה' הוא השתקם ונרפא. זה גרם למשפחתנו להתחזק באמונה, ושמרנו שבת במשך תקופה מסוימת. התוודעתי לשבת והלכתי לבית הכנסת. מאוד רציתי להמשיך עם זה, אבל בהדרגה חזרנו למצב הקודם.

"כאשר הייתי בצבא, סבתי שהייתי קרובה אליה מאוד נפטרה. אמרו לי שכדאי להתחזק ביהדות ולהתפלל לעילוי נשמתה. ניסיתי לשמור שבת, אבל זה לא התאים למציאות בבית והפסקתי אחרי איזו תקופה, אך האמונה היתה חזקה והתפילה נשארה תמיד. בגיל עשרים ושמונה הכרתי את איציק. הוא סיפר לי שבעבר שמר שבת כמוני והוא מניח תפילין מדי יום ביומו. חשתי שנוכל להתחזק ביהדות ביחד בעתיד. זו היתה כמיהה תמידית אצלי. גיליתי נשמה טובה שאוהבת לעזור לאנשים והתחתנו".

חברותא עם אמא ל-14

"בתחילת הנישואין ביתנו היה מסורתי ולא מעבר לכך. לאחר שנולד בננו השני הזדמן לנו להגיע לסמינר ערכים. נסענו לסוף שבוע וזה מצא חן בעינינו מאוד. האווירה, השבת, השמחה וכמובן כל הדיבורים על קיום הבורא ועל קדושת התורה. כאשר נשאלנו לקראת הסוף מי מוכנה לקבל על עצמה כיסוי ראש ולבישת חצאית – נעניתי לאתגר. כולם חשבו שזה יהיה זמני, אבל התמדתי. בתחילה כיסוי הראש לא היה מלא, אלא חצי, כי חששתי לעשות צעד מהיר. הצעתי לבעלי לשים ציצית והוא קיבל על עצמו.

"בהמשך היתה היחלשות, אבל ניסיתי לשמור כל מה שיכולתי. לא נסעתי ולא הדלקתי חשמל בשבת ובחגים. מה שחיזק אותי להמשיך הלאה היה ערוץ הידברות. מאוד אהבתי שמדברים שם על נפש האדם, על ערכי התורה הקדושה, על הנושאים שבין אדם לחברו. מלמדים איך להתנהג ביום יום בין איש לאשתו, ויש גם הנחייה לחינוך הילדים.

"השיעורים עוררו בי חשק ליישם אותם. אחרי הסמינר הראשון יצרתי באמצעות הידברות קשר עם חברותא טלפונית בשם שרית שעזרה לי להתחזק. בהמשך יצרתי קשר עם חברותא נוספת בשם אסתר, אישה מקסימה מירושלים ואם לארבעה עשר ילדים שתמיד מחזקת אותי. היא מדברת איתי על כך שצריך לתת דוגמא אישית ושההורים צריכים ליישר קו ביניהם. בשלב מסוים היא הציעה ששוב נלך להתחזק בסמינר ערכים, ואפילו השיגה לנו מימון לשם כך. שילמנו רק על שני הילדים הקטנים".

סמינר ערכים 2

"שוב החלה פריחה מחודשת בשבת והתחזקות ביתר העניינים. יצרנו קשר לאחר מכן עם 'לב לאחים' ופעם בשבוע מגיע אלינו בחור שנותן לנו שיעור פרטי על ברכות, הלכות ואמונה. אני רואה מדי יום את ערוץ הידברות שמאוד מחבר ומחזק. אני חשה שאני בפנים, אני יודעת שהשתניתי, אבל עדיין לא הגעתי ליעד. הערוץ נותן לי כלים להתמודד עם הבעיות שקיימות באמצע הדרך. התקשרתי אליהם גם באופן אישי כדי לקבל ייעוץ איך להתנהל הלאה.

"בעקבות הסמינר השני החלטנו לשלוח את ילדינו הגדולים בכיתות א' ו-ב' לבית הספר התורני 'בני ציון' בנשיאות הרב עובדיה יוסף. זה לא היה פשוט, אבל לאחר תפילות ראיתי סיעתא דשמיא וזה הצליח. בכל פעם שאני זקוקה למשהו, אני קודם כל מתפללת עליו, וכבר ראיתי כמה וכמה נסים. פעמים רבות נראה לנו שמשהו לא הולך טוב, אבל אחרי זמן מסוים של תפילות, אנחנו רואים שהכל היה לטובתנו.

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל  odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה