חדשות בעולם

ה’ניו יורק טיימס’ מדווח: "ישראל חדרה למחשבים הכי חשובים של דאעש"

העיתון האמריקני 'ניו יורק טיימס' מדווח כי מידע רגיש שמסר הנשיא טראמפ לרוסים - הושג באמצעות פריצה של יחידת סייבר ישראלית, למחשבים שמתכננים פצצות בארגון הטרור דאעש

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

המגזין האמריקני 'ניו יורק טיימס' דיווח כי מידע רגיש שמסר הנשיא טראמפ לרוסים – הושג בזכות פריצה של האקרים ישראלים למחשבים של ארגון דאעש.

על פי הדיווח, יחידת הסייבר הישראלית חדרה למחשבים שאמונים על ייצור פצצות עבור ארגון הטרור, בתא קטן הממוקם בסוריה. על סמך הפריצה למחשבים הושג מידע רגיש, על פיו דאעש התכונן לייצר פצצות מוסוות שבמכונות השיקוף של נמלי התעופה - ייראו כמו סוללה של מחשב נייד.

ה'ניו יורק טיימס' הסביר כי מידע חשוב זה היווה את מקדם הביטחון והבסיס להנחיות החדשות של האמריקאים, על פיהן לא ניתן להעלות מחשבים ניידים למטוסים שיוצאים משדות תעופה ספציפיים במזרח התיכון.

לעת עתה מתמקדת ההנחיה בשדות תעופה במזרח התיכון, אולם בימים אלו שוקדים האמריקנים על תוכנית הרחבה שתאסור העלאה של מחשבים ניידים בטיסות, גם ביעדים אחרים בעולם.

טראמפ הצליח לעורר מהומה רבתי כאשר 'גילה' לשר החוץ הרוסי את המידע הזה, בביקורו בבית הלבן לפני שבועות ספורים – בין היתר בשל העובדה שעד כה לא נרשמו הצלחות מרשימות לארה"ב, בתחום הלוחמה בטרור באמצעות הסייבר.

אולי בשל כך, ה'ניו יורק טיימס' העלה את ההצלחה של ישראל על נס, ואף ציין כי ישראל היא אחת המדינות הבודדות שהצליחה עד כה לתרום תרומה כה גדולה בלוחמה נגד ארגון הטרור הרצחני.

תגיות:מחשביםדאעשישראלסייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה