מעניין

בחור גוסס במכתב מרגש: "בקרוב איעלם לנצח, אבל זה בסדר כל עוד מישהו קורא את זה"

בחור צעיר שגוסס ממחלת הסרטן, כתב מכתב עם מסרים עצומים בתוכו שכל אחד מאיתנו צריך לקרוא ולהפנים. קראו ושתפו

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

צעיר גוסס בן 24 בשם העט mylasttie, השאיר את אחד המכתבים העוצמתיים ביותר שנחשפנו אליהם ברשת, ובין אם מדובר במכתב אמיתי או לא, אין ספק ששזורים בו כמה וכמה מסרים שכל אחד מאיתנו צריך להפנים ולהשית על חייו.

"בקרוב אני איעלם לנצח, אבל זה בסדר כל עוד מישהו קורא את זה", כותב הבחור. "אני רק בן 24, אבל אני כבר בחרתי את העניבה האחרונה שלי, זו שאלבש בהלוויה שלי שתהיה בעוד כמה חודשים. זה אולי לא מתאים לחליפה שלי, אני אני חושב שזה יהיה מושלם לאירוע.

"אבחון הסרטן הגיע מאוחר מדי מכדי לתת לי לפחות תקווה קלושה לחיים ארוכים – אבל הבנתי שהדבר החשוב ביותר במוות, הוא להבטיח שתשאיר את העולם הזה קצת יותר טוב ממה שהיה לפני שהיית קיים.

"האופן שבו חייתי את חיי עד כה, הקיום שלי – או ליתר דיוק האובדן שלו, לא משנה. כי עד עכשיו חייתי בלי לעשות משהו בר השפעה באמת. לפני כן היו כל כך הרבה דברים שהעסיקו את מוחי, אבל כשסוף סוף הבנתי כמה זמן עוד נותר לי, התברר אלו דברים חשובים באמת. אז אני כותב את המכתב הזה עבורכם מסיבה אנוכית והיא שאני רוצה לתת לחיי, או מה שנשאר מהם, משמעות. אולי אז אצליח להרגיש שאני 'יעיל' ושהחיים שלי בכל זאת לא היו לשווא".

בנקודה זו מתחיל הבחור להעלות תובנות שונות על החיים כפי שהוא חי אותם, וכפי שלא צריך לחיות אותם. "אל תבזבזו את זמנכם על עבודה שאתם לא נהנים ממנה, כי ברור שלא תצליחו במשהו שאתם לא אוהבים. הסבלנות, התשוקה והמסירות – יבוא בקלות כשאתם עושים משהו שאתם אוהבים.

"לעתים קרובות מדי אנחנו נוטים לפחד מדעות של אחרים, אבל זה טיפשי כי הפחד מחליש ומשתק אותנו. ככל שניתן לו 'לנגוס' בנו יותר, ככה זה יתפשט ויתרחב יותר ויותר עד שלא יישאר מאיתנו כלום, מלבד 'קליפה' של עצמנו. תקשיבו לקול הפנימי שלכם, ולכו איתו. אולי יהיו כמה שיקראו לכם 'משוגעים', אבל יהיו גם לא מעטים שיחשבו שאתם פשוט אגדה מהלכת".

 

"תנו לחיים שלכם להיות מעוצבים על ידי ההחלטות שקיבלתם אתם"

בשלב זה פונה הבחור לקהל קוראיו ומתחנן: "קחו שליטה על החיים שלכם, וקבלו את מלוא האחריות על הדברים שקורים לכם. הגבילו את ההרגלים הרעים, ותנסו לחיות חיים בריאים יותר. תמצאו סוג של ספורט שאתם יכולים לעשות, כי זה עושה אותנו מאושרים.

"ויותר מכל – אל תתמהמהו. תנו לחיים שלכם להיות מעוצבים על ידי ההחלטות שקיבלתם אתם, ולא שקיבלו אחרים בשבילכם. תעריכו את האנשים שסביבכם, החברים והמשפחה שמעניקים לכם מקור אינסופי של כוח ואהבה, ואף פעם אל תקחו אותם כמובנים מאליהם.

"קשה לי להביע באופן מלא את הרגשות שלי לגבי החשיבות של מימוש הדברים הפשוטים האלה, ואני רק מקווה שתקשיבו למישהו שחווה על בשרו, כמה יקר הוא הזמן. עכשיו, אחרי שהוצאתי מתוכי את הדברים, אני כבר לא כועס. אני מבין שהימים האחרונים בחיי הפכו למשמעותיים, ואני רק מצטער על כך שלא אוכל לראות הרבה דברים מגניבים שצריכים לקרות בקרוב, סביבי ובעולם.

 

"תהיה ההגדרה שלכם אשר תהיה - השאירו סימן בעולם הזה. שיהיו לכם חיים משמעותיים באמת"

"חשוב שתהיו אכפתיים יותר לשלמות ובריאות הגוף שלכם, אבל חשוב עוד יותר שתבינו שהגוף הוא לא יותר מאשר קופסה – חבילת שמספקת לנו שירותי אישיות, מחשבות, אמונות, כוונות וכישורים שיעזרו לנו לעבור את העולם הזה. אם אין שום דבר בקופסה הזו שיכול לשנות את העולם, אז זה לא באמת משנה אם הוא נעלם. אני מאמין שלכולנו יש פוטנציאל, אבל לוקח הרבה אומץ כדי להבין את זה ולעשות עם זה משהו.

"אתם יכולים להמשיך לצוף על פני החיים על ידי הנסיבות שנוצרו בהם, יום אחר יום שעה אחר שעה. או, שאתם יכולים לקבל החלטה חד סטרית ולהתחיל להילחם על מה שאתם מאמינים בו. אני מקווה שתעשו את הבחירה הנכונה, ותצליחו לכתוב את הסיפור הגדול והנפלא של החיים שלכם.

תהיה ההגדרה שלכם אשר תהיה – השאירו סימן בעולם הזה. שיהיו לכם חיים משמעותיים. המקום שאנחנו עוזבים הוא מגרש משחקים יפה שבו הכול אפשרי, ועם זאת – אנחנו לא כאן לנצח. החיים שלנו הם ניצוץ קצר בכוכב הלכת הקטן והיפה הזה, שזורם במהירות מדהימה אל הבלתי נודע. אז תעשו מה שהכי מעניין אתכם, תיהנו ותעשו שהמסע הזה יהיה משמעותי".

תגיות:מכתבסרטןגסיסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה