חדשות בארץ

האם בצה"ל נערכים למערכה נוספת נגד חמאס?

החרם המדיני על קטאר, המצב ההומניטרי הקשה ברצועה, ופרויקט המכשול התת קרקעי נגד מערך המנהור של חמאס – עלולים לגרום לחמאס לפתוח במערכה קשה מול ישראל

  • י"ח סיון התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בדיונים הפנימים בצה"ל ובשב"כ נערכים לאפשרות של הסלמה קרובה ברצועה. המצב הקשה בעזה מגביר את החשש בקרוב גורמי הביטחון שמערכה נוספת צפויה, חלילה, בקרוב.

המצב ההומניטרי ברצועת עזה קשה. הרשות הפלסטינית, המסוכסכת קשות עם חמאס, החיטה להפסיק לממן את אספקת החשמל לרצועת עזה. גם בעיות תשתיות משפיעות לרעה על אספקת המים והחשמל.

בעיה נוספת המקשה על חמאס הינה הטלטלה המדינית שעברה לאחרונה על קטאר, הספונסרית העיקרית של חמאס, שבה התבססה הנהגת החוץ של הארגון. קטאר מתמודדת כיום מול חרם מדיני ולחץ בינלאומי גובר שעלולים להשפיע על התמיכה הכלכלית שלה בחמאס ולהחריף עוד יותר את המצב ברצועה.

החשש העולה מכך הוא שחמאס יפעל באגרסיביות לשיפור מעמדו בעולם הערבי בכלל, מול אזרחיו בפרט, ויפעל נגד ישראל. בכירים בחמאס סוברים כי תמונות קשות מעימות יזום עם ישראל יסייעו לו לשפר את מצבה הנוכחי של רצועת עזה.

נוסף על כך, בישראל מתכננים להתחיל בשבועות הקרובים את הקמת המכשול התת קרקעי, שעתיד לחסל את פרויקט המנהרות של הזרוע הצבאית של חמאס. החשש הוא שבחמאס ינסו למנוע מישראל להרוס להם את מערך המנהור התת קרקעי, עליו הם עמלים בשנים האחרונות.  

גורם ביטחוני אומר כי חמאס מנסה בכל כוחו להוציא פיגועי טרור ביהודה ושומרון ולא בוחל באמצעים. במקביל מגבירים אנשי הארגון את ההפגנות מול גדר המערכת בעזה, וביום שישי האחרון אף נהרג מפגין מאש צה"ל.

פוטנציאל ההסלמה הוא גבוה, במיוחד לאור העובדה שמי שינהל מול ישראל את המשבר הבא הוא יחיא סינוואר, מנהיגה הקיצוני החדש של התנועה. עבור סינוואר, הידוע בקו הניצי שלו, יהיה זה המבחן הראשון למנהיגותו.

תגיות:הסלמהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה