חדשות בארץ

למי מפריע שזוגות דתיים יארחו חילוניים לסעודות שבת?

המשרד לשירותי דת מתכוון להקצות תקציב מיוחד שיינתן למשפחות שמארחות בבתיהן חילונים לסעודות שבת. מי מתנגד לכך?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המשרד לשירותי דת יוצא בימים אלו בהודעה על כך שהוא מתכוון להקצות תקציב ממשלתי כדי לשלם לזוגות דתיים, במטרה שיארחו בבתיהם חילונים לארוחות שבת ופעילויות הנושאות אופי דתי.

התכנית מכונה בשם 'הבתים היהודיים' והיא נועדה באופן רשמי  לקרב את הקהל החילוני ליהדות. בפרסום שהוציא המשרד לשירותי דת הוסבר כי הבתים שיקבלו את המימון הם בתים פרטיים המציעים פעילויות בתחום הזהות היהודית למשך לפחות 15 שעות בשבוע, בשעות הצהריים והערב. המארחים צריכים להיות "איש ואישה נשואים כדין" שיפעלו בנושאי מסורת ותרבות יהודית, לימודי תורה ומדרש, ערכי חינוך ומשפחה על פי היהדות, מודעות עצמית על פי היהדות, זוגיות ונישואין על פי היהדות, ועוד.

אחד מהתנאים הנוספים בהם יצטרכו לעמוד הזוגות שיקבלו את התמיכה הוא הצגת השקעת סכום של לפחות 100 אלף שקלים בפעילויות בתחום הזהות היהודית שהתקיימו בבתיהם בשנתיים האחרונות. סעיף זה ימנע מזוגות רבים לגשת לתכנית, אך הוא יאפשר לבתי חב"ד ברחבי הארץ לקבל תמיכה.

בשלב זה עוד לא ברור מה גובה המימון שיקבלו הבתים היהודיים, אך הכוונה היא להשתתף עמם בהוצאות אחזקת הבית, מה שאומר ארנונה, חשמל, שכר דירה וועד בית. בכל מקרה מדובר בסכום של עשרות מיליוני שקלים.

אם כל זה נשמע לכם טוב ויפה, כדאי שלא תשמחו מוקדם מידי. המחלקה המשפטית של התנועה הרפורמית כבר מנסה לתקוע מקל בגלגלים, והשבוע היא שלחה מכתב נזעם למשרד לשירותי דת, בו היא דורשת לגנוז את הקריטריונים שהוצגו לקבלת התקציב. בין היתר היא מציגה את הטענה הבאה: "לא ניתן לייצג דרך התכנית מגוון של השקפות ותפיסות עולם, כיוון שדומה כי הגופים היחידים שעונים על הקריטריונים המופיעים בתכנית הם הגרעינים התורניים".

במשרד לשירותי דת הגיבו על הדברים: "פרויקט התמיכה בבתים יהודיים נמצא בשלב מקדים של הערות הציבור. הביקורת של התנועה הרפורמית מטילה צל גדול באשר למניעיה".

תגיות:שבתרפורמיםמשפחות חרדיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה