חדשות בארץ

צמים במועדים דתיים? אולי תקבלו הקלות בעבודה

הצעת חוק חדשה מבקשת להעניק הקלות בעבודה לעובדים שצמים במועדים דתיים. ומי יהיו אלו שייהנו מכך?

אא

אם גם אתם נוהגים לצום במועדים דתיים, כנראה שאתם מכירים את תמונת המצב הבאה – אתם מגיעים בבוקר לעבודה, אך מהר מאוד כבר חשים בלתי מרוכזים וקשה לכם לתפקד.

עד היום ההחלטה אם להקל על עובדים הצמים במועדים דתיים הייתה כפופה לשיקול דעתו של המעסיק, מה שגרם בדרך כלל למצב בו ניתנו לעובדים הקלות, אך הן באו על חשבון ימי חופשתם השנתית.

ביום ראשון הקרוב תעלה הצעת חוק חדשה של ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני). ההצעה מבקשת להעניק הקלות בשעות עבודה לעובדים יהודים המצהירים כי הם צמים באחד (או יותר) מן הצומות הבאים – צום גדליה, עשרה בטבת, תענית אסתר, י"ז בתמוז ותשעה באב. החוק  יהיה תקף גם לגבי עובדים מוסלמים הצמים ברמדאן ועובדים דרוזים שמצהירים כי הם משתתפם בתפילות הנהוגות בעדתם. ההטבה שכעת מופיעה בהצעת החוק היא הענקת האפשרות לאחר לעבודה בשעתיים, או לסיים את העבודה שעתיים מוקדם יותר, במהלך ימי הצום.

למעשה, הצעת החוק הוצעה ביסודה במטרה להקל על עובדים מוסלמים רבים הצמים ברמדאן, אך בסופו של דבר היא תקל בוודאי על כל האוכלוסייה.

ח"כ בהלול ציין: "החברה ישראלית היא חברה מסורתית, ולמרבית הציבור חשוב לקיים מנהגים ומצוות. התחשבות של המעסיקים בעובדים הצמים תוכל להביא לשינוי מרחיק לכת, הן בתחושות השייכות והחיבור של הציבור, והן ביכולת שלו להשתלב במקומות עבודה".

תגיות:עבודהצומותחוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה