חדשות בארץ

שגרירת ארה"ב באו"ם ביקרה בכותל: "אני נפעמת מהציבור בישראל"

ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם, נשאה תפילה בכותל המערבי. השגרירה סירבה להתפלל בשטח הפרטי שגודר לה, והעדיפה להתפלל בעזרת הנשים. צפו בתיעוד מהביקור

  • י"ד סיון התשע"ז
ניקי היילי בכותל המערבי (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)ניקי היילי בכותל המערבי (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי, המבקרת בימים אלו בישראל, הגיעה אתמול (רביעי) לרחבת הכותל המערבי ונשאה במקום תפילה.

היילי, הידועה באהדתה הבולטת את ישראל, קיבלה הסבר על חשיבות המקום לעם היהודי מאת רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ'.

השגרירה הפתיעה כשסירבה להתפלל במקום שגודר במיוחד בשבילה וביקשה להתפלל יחד עם שאר הנשים בעזרת הנשים. "אני רוצה להיות כאן כאחד האדם" אמרה.

עוד הוסיפה היילי ואמרה: "אני נפעמת מאוד מהיחס החם שהציבור בישראל נותן לי. זה לא מגיע לי, אני רק אומרת את האמת. זה מאוד כואב שרק עכשיו אחרי הרבה שנים אומרים בגלוי את האמת" אמרה היילי בכותל המערבי.

השגרירה האמריקנית נפגשה גם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודו לה על עמידתה האיתנה בעד ישראל. "תודה על כל העזרה שלך ועל התייצבותך לצד ישראל, לצד האמת, שהיא התייצבות לצדה של אמריקה", אמר ראש הממשלה. "האמת היא, שבעיניי זו התייצבות לצדו של האו"ם, כפי שהוא היה אמור להיות כאשר נוסד לראשונה".

 "יש לנו אמרה עתיקה בעברית שכשאנשים אומרים את האמת, אפשר לחוש זאת ואנשים חשים זאת. הם לא רק מבינים את זה, הם חשים את זה. ואנו חשים את זה. אנו שמחים לראות את פירות המאמצים שלך. זה היגיון פשוט שלא רואים אותו הרבה, וקשת רחבה מאוד של אנשים מגיבים אליו", הוסיף נתניהו.

"כל מה שעשיתי הוא לומר את האמת ואני די נפעמת מהתגובות", השיבה היילי בצניעות. "זה היה מנהג באו"ם, משהו שהם רגילים לעשות, ואם יש משהו שיש לי אפס סובלנות אליו זו בריונות - והאו"ם התנהג כך כלפי ישראל פשוט כי הוא יכול", הסבירה את האווירה האנטישמית באו"ם.

"אנחנו מתחילים לראות שינוי", ציינה השגרירה. "אני חושבת שהם יודעים שהם לא יכולים להמשיך להגיב כפי שהם הגיבו עד עכשיו, הם חשים שהטון השתנה. אי אפשר לשבת שם, ומכל המדינות לסמן דווקא את ישראל".

תגיות:שגרירת ארה"בניקי היילי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה