חדשות בעולם

דאעש היכה באיראן: הרוגים ופצועים בפיגוע משולב

פיגועי ירי והתאבדות התרחשו הבוקר באיראן – בבניין הפרלמנט ובקברו של חומייני. מניין הפצועים וההרוגים עדיין אינו ידוע. דאעש לקח אחריות על הפיגוע

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ההודעות שיצאו הבוקר (רביעי) באיראן על ירי בבניין הפרלמנט בעיר טהרן ובמתחם הקבר של חומייני, התגלו כעבור שעה קלה כשני פיגועים שגבו קרבנות לא מעטים. חלק מסוכנויות הידיעות טענו כי נהרגו בשתי המתקפות יחד יותר מעשרה ועשרות נפצעו, אך באופן רשמי טרם פורסם מניין ההרוגים. סוכנות הידיעות הממלכתית מסרה רק כי "שני מאבטחים נהרגו ויותר מ-30 נפצעו".

על פי מה שנמסר מהתקשורת הממלכתית – הכל התחיל כאשר ארבעה מחבלים חמושים ברובים הסתערו על בניין הפרלמנט ופתחו באש על המאבטחים. סגן שר הפנים האיראני חשף כי "המחבלים התלבשו בבגדי נשים כשנכנסו לבניין הפרלמנט, דרך השער הראשי". הוא גם ציין כי "אחד המחבלים נורה למוות ומחבל אחר התאבד ופוצץ את עצמו. שני המחבלים הנותרים לקחו בני ערובה לקומות העליונות של הבניין".

על פי מה שדווח בתקשורת המקומית – חברי הפרלמנט הועברו בסיוע של כוחות הביטחון למקום בטוח יותר. דובר הפרלמנט האיראני אמר: "כמה מחבלים פחדנים הסתננו לבניין, אך נתקלו בהתנגדות קשה. זה מוכיח שאיראן היא למעשה המרכז הפעיל והיעיל ביותר למלחמה בטרור, והם רוצים לגרום נזק למגמה הזו".

מספר דקות לאחר אירוע הירי בפרלמנט, תקפו מחבלים גם את מתחם הקבר של האייתוללה חומייני. על פי הדיווחים, הם הרגו מאבטח ופצעו מספר בני אדם. כפי הנראה הייתה זו מחבלת מתאבדת שפוצצה את עצמה מחוץ למתחם, ומחבל נוסף שנכנס למקום ופתח באש.

המודיעין האיראני מסר כי הפיגוע הכפול הוא פעילות של ארגוני טרור, ובעקבותיו יתקיים דיון חירום במשרד הפנים האיראני. הוא גם ציין כי הייתה מתקפה נוספת, אך היא סוכלה.

ארגון דאעש לקח אחריות על הפיגועים והודיע: "לוחמי המדינה האיסלמית תקפו את מקדש חומייני ואת בניין הפרלמנט באיראן".

תגיות:דאע"שאיראןפיגועטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה