חדשות בארץ

משפט אזריה: אין הסכם פשרה, התיק חוזר לידי השופטים

בימים הקרובים צפוי להינתן גזר הדין הסופי של החייל אלאור אזריה, זאת לאחר שהאפשרות להשיג הסכם פשרה נגנזה, והתיק חוזר לידיהם של השופטים

אא

אין הסכם פשרה במשפט אזריה, כך הודיע הערב (שני) דובר צה"ל. את הדברים הוא ציין בתום פגישה שהתקיימה בין התובעת הראשית לבין פרקליטו של אזריה – עו"ד יורם שפטל.  על פי ההודעה: "בתום הפגישה התברר שהפערים בין הצדדים הינם משמעותיים ומהותיים, ואינם מאפשרים הגעה להסכמות. עדכון על כך יימסר לבית הדין הצבאי לערעורים".

ההחלטה על הפגישה התקבלה בשבוע שעבר, לאחר שהסתיים הדיון האחרון בשמיעת הערעורים של התביעה ושל ההגנה. השופטים קראו לשני הצדדים וביקשו מהם לסגת מהערעורים ובכך למנוע פסק דין. המשמעות היא שעל אף שמונה בבית הדין הרכב מיוחד של חמישה שופטים, ובהם שני אלופים, תימנע המדינה מהכרעה מוחלטת בתיק, וכתחליף לכך תיגש להליך של משא ומתן.

למעשה, מטרת הפגישה שהתקיימה היום הייתה לברר אם קיימת בכלל אפשרות ריאלית להגיע להסכמות בתיק ולמצות את המשא ומתן. במהלך השיחה התעקשה התביעה הצבאית על הגדרת עבירת ההריגה, ואף ציינה שוב ושוב את העובדה שעד כה, גם בשלב הערעור, ממשיך אזריה לסרב לקחת אחריות על מעשיו ולהביע חרטה. מצדו של החייל התעקשו לבטל את עבירת ההריגה ולהסתפק בהגדרה של עבירה מופחתת.

מאחר שלא הצליחו להגיע לתהליך של פשרה, הוחלט כי הכדור ישוב לידיהם של חמשת השופטים ובראשם נשיא בית הדין הצבאי לערעורים. הללו צפויים להתכנס בימים הקרובים כדי להכריע באופן סופי בהתאם לערעורים שהגישו שני הצדדים.

תגיות:משפט אזריהפשרהערעור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה