חדשות יהדות

הרב ישראל מאיר לאו: "אמשיך להשמיע את קולי בין אם אקבל משכורת, ובין אם גמלת פנסיונר"

במהלך החודש הקרוב יעזוב הרב ישראל מאיר לאו את תפקידו כרב ראשי של תל אביב-יפו, מאחר שהוא הגיע לגיל גבורות ועל פי החוק אינו יכול להמשיך לתפקיד. בראיון אישי הוא מבהיר: "ההבדל היחיד יהיה שיתקשרו אליי לבית ולא למשרד"

הרב ישראל מאיר לאו (צילום: פלאש 90)הרב ישראל מאיר לאו (צילום: פלאש 90)
אא

כשבוע ימים חלף מאז שהודיע הרב ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל אביב-יפו, כי מינויו כרב ראשי יפוג במהלך החודש הקרוב. זאת מאחר שהוא מגיע לגיל 80 – גיל בו על פי החוק לא ניתן להמשיך לשאת בתפקיד רבני רשמי.

בראיון לעיתון 'כל ישראל' אמר הרב לאו: "ישיבות מועצת הרבנות, בהן השתתפתי במשך 34 שנה כרב ראשי, מתקיימות פעם בחודש, אז לפי כל הסימנים, בעוד חודש לא אכהן באופן פורמלי כרב העיר תל אביב. עם זאת, אמשיך להשתתף בישיבות מועצת הרבנות על פי בקשתו של הראשון לציון רבי יצחק יוסף, כדי לתת את דעתי בסוגיות השונות, אך לא אוכל להצביע".

לגבי חתימותיו על תעודות נישואין, ציין הרב לאו כי הן לא תהיינה בתוקף חוקתי והן ייחשבו כמו חתימות של רב מן השורה. גם השיעורים שהוא מוסר, לדבריו, יימשכו. כך גם השיחה השבועית ברדיו – כל אלו דברים שאינם קשורים לתפקיד הרבני שנגנז. גם את ההזמנות להופיע בחודש אלול בהרצאות בבתי ספר שונים בתל אביב, הבטיח הרב שהוא לא ידחה.

למעשה, ציין הרב בפשטות: "ההבדל היחיד יהיה בכך שכל מי שיבקש אותי, יתקשר לביתי ולא למשרד".

הרב נשאל אודות הפגיעה שעלולה להיות בעיר, אשר נמצאת ממילא בסכנה בעקבות בג"ץ המרכולים. בנוגע לכך הוא הבהיר: "זה לא בסמכותי לסגור או לפתוח, זה בידי העירייה ומשרד הפנים, אבל אני יכול להשמיע את קולי בין כשאני מקבל משכורת  ובין כשאני מקבל גמלת פנסיונר".

עם זאת, כאשר הוא נשאל אם כוונתו להקים מפלגה או להצטרף לפוליטיקה הוא הבהיר: "100% שלא אקים מפלגה. אני לא איש של פלגנות. מפלגה זה מלשון פלג, אני הייתי רב של כלל ישראל, זה אופיי, זה בדם וכך יישאר לתמיד".

תגיות:הרב ישראל מאיר לאופנסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה