חדשות בעולם

המרגל שנלכד בלבנון ניסה להשיג מידע על רון ארד

כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי החשוד שנתפס בידי חיזבאללה לפני חודשיים ריגל למען ישראל ניסה להשיג מידע על רון ארד, במסווה של לוחמה בטרור

  • י' סיון התשע"ז
רון ארדרון ארד
אא

כלי תקשורת בלבנון חשפו בסוף השבוע פרטים נוספים על המחבל שנלכד לפני שבועות ספורים בלבנון, בחשד שריגל עבור ישראל. בדיווח נאמר כי החשוד פעל במסווה של לוחמה בטרור כדי לאסוף מידע על הנווט רון ארד.

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה פרסם כי אזרח עיראקי שנעצר בלבנון לפני כחודשיים חשוד ששיתף פעולה עם גורמי ביטחון ישראלים ואף התבקש לאסוף מידע על מקום קבורתו של הנווט הישראלי רון ארד.

על פי הדיווח, בעקבות תפיסת הסוכן נחשף מנגנון ריגול ישראלי בשם "TASA ELITE" המנוהל על ידי קצינים ישראלים שפועל באמתלה של לחימה בטרור ומבצע פעילות ביטחונית במדינות ערב, כולל בסוריה ובלבנון.

החשוד בריגול העונה לשם מרווין בן י.י. נעצר ב-20 באפריל באזור א-סבתיה שממזרח לביירות.

לטענת החשוד הוא נתבקש על-ידי אדם בשם "אילן נסים" לפני כחצי שנה לאסוף מידע על מקום קבורתו של רון ארד, וגם הציע לו לאסוף מידע על חיזבאללה, צבא לבנון, הצבא הסורי ולגייס סוכנים בלבנון ובעיראק, לאחר שראה את פרסומיו ברשת נגד ערבים ומוסלמים.

מרווין חשש תחילה מפני מעצר ועונש, אך לבסוף השתכנע לאחר מכן להעביר את המידע למפעילו הישראלי.

במהלך חקירתו עלה כי מרווין היה פעיל בשש השנים האחרונות בכוחות הפשמרגה הכורדיים הנהנים משיתוף פעולה צבאי עם ישראל בלחימה בסוריה.

כזכור הנווט רון ארד נפל בשבי הלבנוני ב-16 באוקטובר 1986 לאחר שנפגע מטוס הפנטום שבו טס, בעת שהשתתף בתקיפת יעדי מחבלים מדרום לצידון כתוצאה מתקלה טכנית. הוא והטייס נטשו את המטוס בשטח לבנון, ומסוק שנשלח לאזור חילץ בקושי רב את הטייס שנתלה על מגלשי המסוק, אולם ארד נלכד בשבי חיזבאללה. הניסיונות לשחרר את ארד במגעים מדיניים כשלו, וב-1988 אבדו עקבותיו לחלוטין. 

תגיות:מרגלרון ארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה