חדשות בעולם

גורמים בממשל טראמפ: "נאיץ מו"מ להסדר קבוע"

ממשל טראמפ מעוניין שהשיחות בין ישראל לפלשתינים יתחילו בוושינגטון בתוך פרק זמן של חודש עד חודשיים

  • ג' סיון התשע"ז
טראמפ ונתניהו (צילום: פלאש 90)טראמפ ונתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סיים אמש (מוצ"ש) את מסעו למזרח התיכון ולאירופה, בנאום בפני חיילי מארינס באיטליה, רגע לפני המראתו חזרה לוושינגטון. הוא התייחס למאמציו לקידום השלום ואמר כי "גם נתניהו וגם אבו מאזן הבטיחו לי כי יפעלו להשיג שלום".

לדבריו, "נפגשתי עם מנהיג הפלשתינים אבו מאזן שהבטיח לי שהוא מוכן לפעול למען הסכם שלום עם ישראל, ואני מאמין שהוא יעשה כך. גם נתניהו הבטיח לי שהוא מוכן להשיג שלום. הוא חבר שלי והוא מתכוון לזה".

על רקע הברית שהוא מטפח עם המדינות הסוניות נגד איראן, אמר טראמפ כי "המשכנו לבודד את המשטר האיראני בשל פעולותיו העוינות, שמעוררות חוסר יציבות באזור. חיזקנו את התחייבותנו שאיראן לא תחזיק בנשק גרעיני לעולם, בשום תנאי".

בתוך כך, גורמים בכירים בממשל האמריקני טענו כי הממשל לא מתכוון להמתין זמן רב, והוא מעוניין להוציא לפועל מגעים ישירים בין הצדדים בתוך זמן קצר. לדבריהם, "ממשל טראמפ רוצה את חידוש המו"מ להסדר קבע כמה שיותר מהר".

הגורמים הוסיפו כי הממשל האמריקני מעוניין שהשיחות בין ישראל לפלשתינים יתחילו בוושינגטון בתוך פרק זמן של חודש עד חודשיים. מטרת השיחות היא צמצום פערים לקראת פתיחת שיחות ישירות על נושאי המהות. האמריקאים דנו בשבוע האחרון עם ישראל על אלמנטים של הסדר הקבע.

בשיחות הללו הבהירה ישראל כי בכל מה שקשור לסידורי ביטחון במסגרת הסדר קבע, ישראל לא תוכל להתפשר. בישראל הביעו אכזבה מכך שהאמריקנים חזרו לנוסחה של הממשלים הקודים, שרואה בסכסוך הישראלי – פלשתיני את לב הבעיה במזרח התיכון, שפתרונה יאפשר פתרון של סוגיות רבות אחרות באזור.

תגיות:דונאלד טראמפפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה