חדשות בארץ

כעת זה סופי: רופאי מחלקת ההמטו אונקולוגיה בהדסה מפוטרים

שלושה חודשים לאחר שרופאי מחלקת ההמטו אונקולוגיה בהדסה הודיעו על פרישתם, התפטרותם התקבלה. בשבוע הבא הם יעזבו, ובהנהלת הדסה ייאלצו לגייס צוות חדש

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מזה מספר חודשים שמחלקת ההמטו אונקולוגיה בהדסה עין כרם פועלת תחת סימן שאלה גדול. זה התחיל כאשר שישה רופאים, מאנשי הצוות הבכירים במחלקה (כולל מנהל המחלקה) הודיעו במפתיע על פרישתם, כשהם תולים זאת בתנאים בלתי אפשריים שקיימים במחלקה, כמו עומס עצום שגורם לכך שהשתלות מח העצם של הילדים מתבצעות בתוך מחלקת המבוגרים.

בהודעת הרופאים הם ציינו כי הם יעזבו בעוד שלושה חודשים, כדי לאפשר להנהלת בית החולים להכין את עצמם לכך. אולם מאחר שמדובר בתחום ספציפי מאוד, שאין כמעט רופאים בארץ שמתמחים בו, הייתה זו מכה אנושה להנהלת בית החולים.

במשך החודשים שחלפו מאז שיצאו הרופאים בהודעם ניסתה ההנהלה לגייס צוות חדש אך לשווא. בשבוע שעבר הגישה הנהלת בית החולים בקשה לבית המשפט בה היא ביקשה לדרוש צווי מניעה לרופאים, וזאת מאחר שלטענתם התפטרותם אינה חוקית. בבקשה נטען כי מכיוון שמדובר בהתפטרות קולקטיבית, הדבר אינו חוקי.

לעומתם, טענו ששת הרופאים באמצעות ההסתדרות הרפואית כי החלטתם היא אישית, ולא ייתכן שיעצרו בעדם לעזוב את מקום עבודתם.

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה, אמר על כך בתגובה שהוא מכבד את החלטת בית המשפט. יחד עם זאת, הוא הדגיש כי לאור התפטרותם של הרופאים המחלקה לא תיסגר, אלא הם ימשיכו לגייס רופאים חדשים שיתאימו לטיפול.

מעבר לנושא הפוליטי, בל נשכח שעשרות ילדים חולים מטופלים נכון להיום במחלקה בהדסה, והמאבק למעשה נעשה על ראשיהם. כי עקב עזיבת הרופאים הבכירים את המחלקה, הרצף הטיפולי שלהם יישבר, ועתידם בהחלט יהיה לוט בערפל.

תגיות:רופאיםפיטוריןהדסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה