חדשות בעולם

ההורים נפרדו מהילדה חולת הסרטן, ואז קרה נס: "היא פקחה את עיניה ולחשה 7 מילים"

אייבי פורקו מווירג'יניה שבארה"ב - הייתה רק בת ארבע, כאשר אובחנה עם לוקמיה. להוריה ההרוסים נפשית, נאמר כי סיכוייה לשרוד עומדים על 20% בלבד. "זה היה בערך כמו לשמוע שהילדה שלנו קיבלה עונש מוות". הוריה התכוננו להלוויה והזמינו ארון, אלא שאז התרחש הנס המדהים

אייבי פורקו על מיטת חולייה (צילום: מתוך פייסבוק)אייבי פורקו על מיטת חולייה (צילום: מתוך פייסבוק)
אא

אייבי פורקו (באנגלית: Abby Furco) מווירג'יניה שבארה"ב - הייתה רק בת ארבע, כאשר אובחנה עם לוקמיה. להוריה ההרוסים נפשית, נאמר כי סיכוייה לשרוד עומדים על 20% בלבד. "זה היה בערך כמו לשמוע שהילדה שלנו קיבלה עונש מוות", הם משחזרים.

במשך שש שנים נלחמה הילדה האמיצה על הזכות להמשיך לחיות, כשהוריה עומדים לצדה ועושים כל שניתן כדי להגשים את החלום. "הקפנו אותה באהבה כל כך גדולה, כי ידענו שחייה שבריריים ושאנחנו יכולים לאבד אותה בכל רגע", אומרת אמה פאטי בראיון למגזין people.

באוקטובר 2013 אייבי סיימה סדרת טיפולי כימותרפיה והייתה מסוגלת לחזור לשגרת החיים שלה, אולם הסרטן סירב להרפות. "שנה אחרי כן המחלה חזרה, הפעם גרוע מתמיד. אייבי כבר לא יכלה לזוז. כל תנועה הכי קטנה גרמה לה לכאבי תופת, והיא בקושי הצליחה לפתוח את פיה ולדבר. בשנת 2015 אייבי עברה השתלת מוח עצם – אבל הגוף שלה לא עמד בזה, ודחה אותו".

אייבי בזמן ההחלמה מהמחלהאייבי בזמן ההחלמה מהמחלה

אם לא די בכך, במאי 2016 הפסיקו גם הכליות שלה לעבוד והרופאים נואשו סופית. "הסבירו לנו שלאייבי נותרו רק 48 שעות לחיות, ושחררו אותה מהיחידה לטיפול נמרץ לבית – כדי שנוכל לבלות איתה את שעותיה האחרונות".

 

"זה נס. ראינו במו עינינו איך היא מתה וחוזרת לחיים"

אז ורק אז, הבינו הוריה של אייבי כי "זה הסוף". "התחלנו לתכנן את ההלוויה שלה. בחרנו ארון, וסבא וסבתא שלה טסו להנה כדי להיפרד".

אבל בדיוק באותם רגעים שבהם כולם חשבו שזה הסוף – קרה הבלתי יאומן. "אייבי פתחה את עיניה ולחשה לנו את 7 המילים הכי משמחות ששמענו אי פעם", אומרת פאטי. "היא אמרה: 'יש לי כל כך הרבה מה לעשות'. אנחנו הבטנו בה כאילו זו לא היא שאומרת את זה".

אייבי כיום אייבי כיום

בין רגע התמלא חדרה של אייבי בקרובי משפחה, וטלפונים לרופאים לא הפסיקו לזרום. "לא יכולנו להאמין בזה. בתוך ימים היא חזרה לעצמה, התחילה ללכת והתזקה יותר ויותר. זה נס מוחלט שאנחנו רואים אותה היום רצה, צוחקת, מדברת עם החברות ועושה פעילויות שבעבר רק חלמנו עליהן".

כיום אייבי בת 10, תלמידת כיתה ה'. הסרטן שלה נסוג, והרופאים עדיין נבוכים ולא מסוגלים להסביר את עצם ההתאוששות הפתאומית. "אנחנו לא יודעים מה יקרה בעתיד, אבל כל רגע שיש לנו איתה עכשיו כשהיא בריאה, זו ברכה מיוחדת בשבילנו. פעמיים בחייה קיבלה אייבי שלנו 'עונש מוות', אבל בשתיהן היא הוכיחה שהחיים חזקים מהכל ושרדה כנגד כל הסיכויים. במו עינינו ראינו איך היא מתה וחוזרת לחיים, ועכשיו אנחנו מבקשים מכל מי שקורא את הכתבה הזו – לחלוק את הסיפור של אייבי, כדי להראות שניסים יכולים להתרחש בכל יום".

תגיות:סרטןמחלהנסילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה