חדשות בארץ

ראש הממשלה: "ארה"ב הוסיפה 75 מיליון דולר לחבילת הסיוע לישראל"

הבית הלבן מסכם את הביקור: "המאמצים להתנעת תהליך מדיני יימשכו". היום יגיע שליחו של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כדי לדון בהמשך התהליך

  • כ"ט אייר התשע"ז
נתניהו וטראמפ, במוזיאון ישראל (צילום: פלאש 90)נתניהו וטראמפ, במוזיאון ישראל (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף אתמול (רביעי) כי למרות עסקת הנשק הענקית שנחתמה בין ישראל לסעודיה, הבטיחו האמריקנים כי ישראל לא תיפגע מכך.

ראש הממשלה אמר כי "סיימנו עכשיו ביקור של נשיא ארה"ב טראמפ, נשיא בעלת בריתנו הגדולה ביותר. ארה"ב התחייבה לשמור על היתרון האיכותי של ישראל במזרח התיכון. לפני שלושה ימים הוסיפה ארה"ב לחבילת הסיוע עוד 75 מיליון דולר לתכנית ההגנה מפני טילים. אנו מעריכים מאוד את הסיוע והתמיכה החשובה".

במקביל, פרסם הבית הלבן הודעה מסכמת של הביקור, בה נאמר כי המאמצים להתנעת תהליך מדיני יימשכו. בהודעה נאמר כי "בפגישה עם אבו מזן, הביע הנשיא טראמפ שוב את האמונה שלו בתהליך השלום בין הצדדים, והשניים שוחחו על דרכים שיוכלו להאיץ את המשא ומתן, בהן כיצד מדינות ערביות יוכלו לעזור".

בבית הלבן הוסיפו כי "וושינגטון מעוניינת לנסות ולמצוא באמת דרכים ליצור מסלול חדש למזרח התיכון. היה חשוב ביותר להשיב כאן את אמינותה של ארה"ב באזור, והצעד הראשון הוא להציג את היחסים החמים באופן פומבי יותר".

עוד נאמר בהודעה: "בלתי אפשרי לחתום כבר מהיום הראשון על עסקה שלא הושגה ע"י אף גורם במשך 35 שנים. יחד עם זאת, הביקור היה חשוב מאוד כדי להקשיב ולבנות יחסים הדוקים מאוד עם כל הגורמים, לא רק עם הצדדים המעורבים. כמו כן, זה נעשה במטרה ליצור מומנטום ואופטימיות סביב הסיכויים לשלום. מה שאכן ייעשה יהיה ככל הנראה דיסקרטי, וככל שנוכל לתת אמון, נוכל לפתוח בדיאלוג סביב הדברים שלא קרו בעבר. זה מעניק לנו הזדמנות להצליח יותר ביחס לעבר".

יצוין, כי שליחו המיוחד של טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, צפוי להגיע לישראל כבר היום כדי לדון בהמשך התהליך.

תגיות:ביבי נתניהודונאלד טראמפעסקהסיוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה