חדשות בארץ

דרמה בהסתדרות: בית המשפט עצר את ספירת הקולות

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה לעצור באופן מיידי את ספירת הקולות בבחירות להסתדרות, זאת בשל עתירתה של ח"כ שלי יחימוביץ

  • כ"ט אייר התשע"ז
בעיגול שלי יחימוביץ (צילום: פלאש)בעיגול שלי יחימוביץ (צילום: פלאש)
אא

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין הוציא אמש (רביעי) צו המורה על הפסקת ספירת הקולות בבחירות שנערכו אתמול (שלישי) לראשות ההסתדרות.

מטה הבחירות של המתמודדת ח"כ שלי יחימוביץ' עתר לבית המשפט בדרישה לפסול קלפיות בשל מה שהם מכנים 'אי סדרים חמורים'. בהודעתו כתב אורנשטיין כי הוא עוצר את תהליך הספירה "לאחר שעיינתי בבקשה ובנספחיה ועל מנת למנוע נזק בלתי הפיך כנטען בבקשה ומבלי לקבוע מסמרות, ניתנים בזאת צווים אירעים כמבוקש בבקשה", כתב אורנשטיין בהחלטתו. כמו כן, דרש השופט מאבי ניסנקורן ושלי יחימוביץ' להגיש את תגובתם לבית המשפט עד הבוקר, וזאת לקראת הדיון הנוסף שיתקיים בנושא 12:00 במעמד שני הצדדים. משמעות הצו היא שמלאכת ספירת הקולות נעצרה לפחות עד הדיון הנוסף שיתקיים היום.

דובר ועדת הבחירות להסתדרות מסר כי הוועדה מכבדת את ההחלטה והליך ספירת הקולות נעצר.

יצוין כי במהלך כל היום טענו במטה יחימוביץ' כי התגלו על ידם לכאורה אי סדרים הן בספירה והן בשינוע הקלפיות. לדבריה, מעטפות ההצבעה, שאמורות להיות חלקות ובלתי מזוהות, מוספרו במקומות עבודה רבים. באופן זה הוזהרו העובדים כי מספר המעטפה שלהם ידוע והצבעתם תיבדק.

עוד טוענים במטה יחימוביץ' כי ספירת הקולות התנהלה ללא נוכחות יו"ר ועדת הבחירות, וכי כ-500 קלפיות נחשדו בזיופים ושוחררו לפתע לספירה בלא כל החלטה רשמית. לדבריה של יחימוביץ, "זוהי הוכחה נוספת לכך שמדובר במערכת הבחירות המושחתת ביותר שהיתה אי פעם. מתברר כי לא רק שהיו איומים והפחדות על עובדים הפוחדים לאבד את פרנסתם, אלא שהומצאה לשם האיום שיטה ממוסדת להפחדה, אשר התקיימה בכמה וכמה מקומות במקביל".

יחימוביץ' הודיעה אתמול כי שכרה את שירותיה של חברת חקירות שתוודא כי לא נעשים שיבושים במהלך הבחירות.

תגיות:הסתדרותבית המשפטשלי יחימוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה