כתבות מגזין

קיבלה על עצמה שמירת שבת לעילוי נשמת מתנדב ההצלה אפי גדסי, וריגשה את הרשת

השבוע הלך לעולמו מתנדב ההצלה אפי גדסי, בתאונת אופנוע קטלנית. מכרה של משפחתו מפרסמת מכתב נוגע ברשתות החברתיות, בו היא נפרדת מאדם השקול בעיניה לאח ומקבלת להתחזק בשמירת השבת לעילוי נשמתו. "אני יודעת שזה יעשה לו נחת רוח גדולה למעלה"

אפי גדסי ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)אפי גדסי ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)
אא

אלפים ביכו השבוע את מותו בטרם עת של מתנדב ההצלה אפי גדסי ז"ל – שנהרג לאחר שאיבד שליטה על האופנוע בו נהג, בדרכו לטיפול באירוע חירום רפואי. במותו השאיר אחריו גדסי שלושה יתומים, ועשרות חברים, בני משפחה ואחרים, שהכירו והוקירו את מעשי החסד הרבים שעשה בחייו.

אחת מהן היא מכרה ותיקה של משפחתו בשם יוכבד אור – אשר בעקבות הזעזוע ממותו, החליטה לקבל על עצמה שמירת שבת לעילוי נשמתו. "אפי היה בשבילי אח לכל דבר", סיפרה אור ל'בחדרי חרדים'. "הוא אומנם לא היה אח ביולוגי שלי, אבל המשפחות מכירות כבר שנים רבות".

בפוסט שפרסמה ברשתות החברתיות, נפרדה אור מגדסי וכתבה כך: "אני מבטיחה לשמור שבת עד יומי האחרון על פני האדמה בלי נדר, לעילוי נשמתך. מי כמוך יודע כמה שבת קשה לי, אבל בשביל הנשמה שלך אעשה הכול. אני בטוחה שאתה בגן עדן, כי שם זה מקומך. אתה צדיק קדוש וטהור. כמה חיי אדם הצלת, וצחוק הגורל – נהרגת על הכביש שבו כל כך אהבת להציל חיים".

אמנם היא מגיעה ממשפחה ששומרת תורה ומצוות ומקפידה על כך בעצמה, אך "בשנים האחרונות מאוד קשה לי עם שמירת שבת", אמרה.

לאחר מותו של אפי, ישבה אור עם עצמה וחשבה מה היא יכולה לעשות לעילוי נשמתו. "דיבורים ולבכות וליפול למטה -זה לא מה שיעזור, ואפי לא היה רוצה לראות שאני מתרסקת. אז החלטתי לשמור שבת כהלכתה, כי היו לי המון נפילות בשמירת השבת. שבת זה סממן היהדות, והפעם החלטתי ללכת עם זה עד הסוף. אפי תמיד חינך את ילדיו ללכת בדרך השם, למרות של כל המשברים והקשיים שעבר בחיים. ואני בטוחה שהחיזוק שלי לשמור שבת, יעשה לו נחת רוח גדולה למעלה".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה