חדשות בארץ

טראמפ בנאום מבטיח: "לא משנה מה יקרה, הממשל שלי תמיד יעמוד לצד ישראל"

בשעות הצהריים הגיע נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ למוזיאון ישראל, ונאם את אחד הנאומים המחבקים והתומכים ביותר. "ישראל היא עדות לרוח המפעמת בעם היהודי – רוח שאינה ניתנת לשבירה. ומכל חלקי הארץ הזאת, יוצא מסר אחד, מסר של תקווה.אני נפעם מהישגי העם היהודי, ואני מבטיח לכם שלא משנה מה יקרה: הממשל שלי תמיד יעמוד לצד ישראל"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבבות עיניים נישאו היום (ב') אל נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ, עת נשא את נאומו יוצא הדופן  במוזיאון ישראל – נאום אשר זכה למחיאות כפיים סוערות מצד הנוכחים במקום, ולא בכדי. בנאומו התייחס טראמפ למספר נושאים אקטואליים ובראשם לקדושת ירושלים, לסכסוך הערבי-ישראלי ואף לשלום.

"זו זכות לעמוד כאן בעיר העתיקה של ירושלים, ולפנות לאזרחי ישראל ולכל אנשי המזרח התיכון המצפים לשלום", פתח הנשיא ואמר. "ירושלים היא עיר קדושה. איזו מורשת", התלהב. "קשריו של העם היהודי לארץ הקדושה הזאת – הם עתיקים ונצחיים. הם מתחילים לפני אלפי שנים, בימיו של המלך דוד שכוכבו מתנופף עכשיו על הדגל הכחול-לבן של ישראל.

"ישראל היא עדות לרוח המפעמת בעם היהודי – רוח שאינה ניתנת לשבירה. ומכל חלקי הארץ הזאת, יוצא מסר אחד, מסר של תקווה.

"במשך אלפי דורות העם היהודי סבל רדיפות וניסיונות דיכוי והשמדה, אבל היהודים שרדו את הכל והמשיכו לשגשג. אני נפעם מהישגי העם היהודי, ואני מבטיח לכם שלא משנה מה יקרה: הממשל שלי תמיד יעמוד לצד ישראל".

בהתייחסו לירושלים, טראמפ אף קרא לעמי כל הארצות – ללא הבדלי גזע, דת ומין, "לשאוב השראה מירושלים, ולשים את כל חילוקי הדעות והשנאה בצד, כדי לתת לילדים של אלוקים באשר הם – את התקווה לעתיד טוב יותר".

לאחר מכן התייחס הנשיא לטרור ואמר כי ישראלים חוו טרור ואלימות קיצונית, ונטבחו על ידי הטרוריסטים ללא רחם, בעזרת נשק קר וחם. "חמאס וחיזבאללה שיגרו ללא הרף טילים לכיוון ישראל, ובמקום לשחק ככל הילדים בגילם – ילדים רבים בישראל הצטרכו להתאמן על ריצה מפוחדת ומהירה למקלטים. דאע"ש מכווני מטרה לישראל, ואיראן רוצה להשמיד אותה".

בשלב זה מזדעק הנשיא ושואל: "איראן תשמיד את ישראל? לא עם דונאלד ג'יי טראמפ, תאמינו לי. אמרתי ואני חוזר על כך שוב: אני מחויב באופן אישי לעזור לישראלים ולפלסטינים להשיג הסכם שלום. נפגשתי הבוקר עם הנשיא עבאס, ואני יכול לומר לכם שהפלסטינים מוכנים להושיט יד לשלום. וגם ידידי הטוב בנימין מושיט יד לשלום ורוצה בו. הוא אוהב אנשים, במיוחד את עם ישראל. וכולנו יודעים שעשיית שלום לא תהיה קלה, אך אנחנו נתמודד בנחישות עם ההחלטות הקשות ונאמין שהשלום אפשרי".

תגיות:תמיכהישראלדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה