חדשות בארץ

טראמפ ב"יד ושם": "השואה – הפשע האכזרי ביותר נגד אלוקים ונגד ילדיו"

"במהלך הרדיפות הדיכוי והמוות העם היהודי שרד ושגשג, הוא הפך להצלחה במובנים שונים והיה אור לעולם", אמר נשיא ארה"ב במהלך טקס זיכרון באוהל יזכור

  • כ"ז אייר התשע"ז
טראמפ ב"יד ושם" (צילום: לע"מ)טראמפ ב"יד ושם" (צילום: לע"מ)
אא

לאחר ביקור קצר ברשות הפלשתינית ומפגש עם אבו מאזן, הגיעו נשיא ארה"ב ורעייתו למוזיאון "יד ושם" והניחו זר באוהל יזכור. 

לטראמפ ופמלייתו התלוו בביקור ביד ושם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר מועצת יד ושם הרב ישראל מאיר לאו ויו"ר הנהלת יד ושם אבנר שלו.

לאחר הטקס והחתימה בספר האורחים מסר טראמפ הצהרה, בפתחה אמר, "אנחנו נמצאים כאן ביד ושם כדי לכבד את זכרם של שישה מיליון יהודים שנרצחו בשואה".

"השואה הוא הפשע האכזרי ביותר שבוצע אי פעם נגד האלוקים ונגד ילדיו. שום מלים לא יוכלו לתאר את עוצמת הזוועה. ישראל היא העדות לרוח הבלתי ניתנת לשבירה של העם היהודי כולו", הוסיף טראמפ.

נשיא ארה"ב התייחס גם לעוצמתו של העם היהודי, "במהלך הרדיפות הדיכוי והמוות העם היהודי שרד ושגשג, הוא הפך להצלחה במובנים שונים והיה אור לעולם".

פמלייתו של נשיא ארה"ב המשיכה מ"יד ושם" למוזיאון ישראל" כאשר בשעה 14:00 צפוי הנשיאי לשאת נאום לאזרחי המדינה, שבו יסכם את ביקורו במזרח התיכון,

בדבריו, צפוי נשיא ארה"ב להעביר מסר של תמיכה בעם ישראל, להציג את החזון שלו לקידום השלום בין ישראל והפלסטינים ולשילוב מדינות ערב המתונות.

בשעה 15:40 יגיע טראמפ לנמל התעופה בן גוריון ויעזוב את הארץ לאחר שהנשיא וראש הממשלה ייפרדו ממנו בלחיצות ידיים, אך ללא טקס רשמי.

הבוקר נפגש טראמפ עם אבו מאזן בבית לחם. לאחר מכן נשאו השניים הצהרות לתקשורת, כאשר נשיא ארה"ב טוען כי "אי אפשר לקדם שלום ולממן טרור. אני מלא תקווה כי ארה"ב תוכל לסייע לישראל ולפלסטינים לחשל את השלום. אני מאמין שישראל והפלסטינים יכולים לעשות שלום וארצות הברית תסייע בכך".

אתמול אמר טראמפ: "זה כבוד גדול להיות עם חברי הטוב ראש הממשלה נתניהו. זוהי ארץ מלאה ביופי, פלאים ורוח האלוקים, מלאה במונומנטים, אתרים קדושים ואנשים נדיבים. במהלך מסעותיי ראיתי הרבה מאוד סימנים מעוררי תקווה שגרמו לי להאמין שבאמת נוכל להשיג עתיד של תקווה עבור האזור הזה ועבור אנשים בני כל הדתות וכל האמונות בכל העולם. אנו מוכנים לעבוד ביחד. זה כולל ניסיון מחודש להביא שלום בין הישראלים לפלסטינים, ואני מודה לראש הממשלה על מחויבותו לתהליך השלום. הוא עובד קשה לשם כך".

קודם לכן ביקר טראמפ בכותל המערבי, יחד עם רעייתו מלניה, בתו איוונקה ובעלה ג'ארד קושנר. יצוין כי זהו הנשיא הראשון המבקר בכותל המערבי במהלך תקופת כהונתו.

תגיות:דונאלד טראמפיד ושם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה