סמארטפונים ואינטרנט

הידעתם שגוגל משתמש בכם כתמלילנים ללא שכר?

נתקלתם פעם במסך ההגנה שבתמונה? אם כן, יתכן מאוד שבגוגל נעזרו בכם כדי להפוך ספרים לדיגיטליים, ועשיתם את זה ללא תמורה

  • כ"ז אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ב-2007 פותחה באוניברסיטת "קרנגי מלון" בפיטסבורג מערכת בשם reCAPTCHA. מטרת המערכת הייתה לסייע בהמרת טקסטים מודפסים לפורמט דיגיטלי, בעזרת שימוש ב-CAPTCHA (מנגנון הגנה אינטרנטי מפני בוטים – תוכנות אוטומטיות).

איך זה עובד? במהלך סריקת טקסט והמרתו לטקסט דיגיטלי, ישנן מילים שהמערכת לא יודעת לזהות (דיו שנמרח, כתב שדהה וכדומה). כשהמערכת נתקלת במצב כזה, היא מכניסה את המילה למערכת ונעזרת בכם, הגולשים, על מנת לתרגם אותה.

בכל פעם בה המערכת חוששת שאתם בעצם אינכם גולשים אמיתיים אלא תוכנות מחשב מתוחכמות שמיועדות לשאוב מידע וכדומה, מופיעות 2 מילים שונות אותן תצטרכו לזהות: מילת בקרה ומילה לזיהוי.

ברגע שזיהיתם את מילת הבקרה נכון, המערכת מניחה כי תזהו נכונה גם את המילה שבמחלוקת, עליה, אגב - לא משנה מה תכתבו, היא תתקבל ותאושר. מילים לא ברורות שזוהו על ידי מספר רב של אנשים באותה צורה "ממוחזרות", והופכות עם הזמן למילות בקרה.

כך, בעצם, מתרגמת החברה ספרים רבים, כולל את כל(!) גיליונות ה"new york times" (החל משנת 1851). מעל 100 מיליון מילים כאלו עולות מידי יום במערכת, באמצעותם הפכו בגוגל מיליוני מאמרים לחומר דיגיטלי. הדבר גורם לזעם רב של מתנגדים רבים, שטוענים כי מדובר ב"עבדות מודרנית" ובניצול של גוגל את הגולשים, שבעצם מבצעים עבודה חינם ל'גוגל'.

תגיות:גוגלאינטרנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה