חדשות בארץ

מחקר חדש: הדתיים יולדים יותר, אך חלקם באוכלוסייה אינו גדל

מחקר דמוגרפי העלה כי על אף שהדתיים יולדים יותר, חלקם באוכלוסייה אינו גדל. הציבור החרדי לעומת זאת נתון במגמת גדילה מתמדת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הדתיים יולדים יותר, אך הדבר אינו מתבטא בחלקם באוכלוסייה, כך עולה ממחקר דמוגרפיה של הדתיות שנערך במסגרת בית המדרש לחברה של ארגון חותם ופורסם באתר 'בשבע'.

עורך המחקר, מיכאל זלבה, בחן סקרים של הלמ"ס שנערכו במשך עשרים שנה, אשר מחלקים את האוכלוסייה היהודית הבוגרת לחמש קטגוריות: חרדים, דתיים, מסורתיים דתיים, מסורתיים לא כל כך דתיים וחילוניים. הממצאים שכאמור חלשו על פני שני עשורים, העלו כי מתוך 580,818 נסקרים שגדלו בבית דתי, כאשר הפכו למבוגרים נותרו רק 254,574 דתיים, מה שאומר ש-46% בלבד נותרו דתיים. לאן נעלמו היתר? חלקם הפכו לחרדים והאחרים נדדו לרמות דתיות נמוכות יותר.

המחקר גם חשף כי על אף שהחילוניים יולדים פחות, יורדים מהארץ יותר, וחלקם חוזרים בתשובה, שיעורם באוכלוסייה נותר יציב ועומד על 43%.  בציבור החרדי, לעומת זאת, שיעור החרדים נמצא בעלייה מתמדת, וחלקם באוכלוסייה אף גדל משנה לשנה.

כאשר מדברים על בוגרים המשויכים לציבור החרדי, כך על פי המחקר, מסתבר כי החל משנות ה-90 ועד היום הציבור שילש את עצמו. מה שתורם לכך אלו גם נתוני הילודה הגבוהים והחזרה בתשובה. כיום החרדים מגיעים כמעט ל-10% מהאוכלוסייה.

בנוגע למערכת החינוך בישראל - המספרים אף גבוהים עוד יותר. בעוד שתלמידי הממ"ד מהווים מאז שנת 1992 ועד היום 18.5% מכלל התלמידים היהודים בישראל, הרי ששיעור התלמידים המתחנכים בחינוך החרדי עלה בכ-300% באותה תקופה, ובשנה הבאה צפוי כי שליש מהתלמידים בישראל ילמדו במערכת החינוך החרדי.

תגיות:דתייםמחקרחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה