מעניין

מי האיש שהסכים לשלם 110.5 מיליון דולרים על הציור הזה?

תמונת הגולגולת הצבעונית הזו שכנה באוסף פרטי מאז נמכרה תמורת 19,000 דולרים ב-1984. סות'ביס העמידה אותה למכירה פומבית בשבוע שעבר – והסתבר שמחירה עלה פלאים מאז

  • כ"ו אייר התשע"ז
אא

אם אתם רוצים הוכחה שאנחנו חיים בעולם משוגע, רק תסתכלו על הציור שבתמונה. כמה הייתם מוכנים לשלם עליו? או אולי, בכלל, הייתם מוכנים לשלם הרבה כדי שלא תצטרכו להחזיק בבעלותכם אמנות מהסוג הזה?

ובכן, הציור שבתמונה, ציור ללא שם של הצייר האמריקאי ז'אן מישל בסקיה, נמכר בשבוע שעבר על ידי בית המכירות סות'ביס בסכום הגבוה ביותר ששולם אי פעם במכירה פומבית עבור ציור של אמן אמריקאי: לא פחות מ-110.5 מיליון דולרים.

אם הסכום הזה לא נשמע לכם אבסורדי מספיק, חכו רק עד שתקראו בכמה עלה מחירה של הגולגולת הצבעונית הזו מאז נמכרה לאחרונה. ב-1984 הציור הזה נמכר תמורת 19,000 דולרים בלבד. אפילו מחירי הנדל"ן בתל אביב לא המריאו כך בתקופה הזו.  

הקונה הוא מיליארדר יפני שעשה את כספו מסחר באינטרנט, יוסקו מזוואה. הוא הצהיר כי הוא מתכוון להשאיל את הציור לתערוכות ומוזיאונים מסביב לעולם לפני שיהפוך אותו לאבן היסוד של המוזיאון שהקים בעירו ביפן. "אני מקווה שהתמונה הזו תביא אושר לאנשים כפי שהיא מביאה לי", הוא הצהיר חגיגית. "ואני מקווה שיצירת המופת הזו שנעשתה על ידי בסקיה בן ה-21 תעורר השראה בדורות הבאים".

איך אפשר לשאוב אושר או הנאה מהציור הזה? אם אתם לא מבינים, כנראה שאתם לא בעלי נפש אמנותית. או לפחות, לא מיליארדרים.

רק עשרה ציורים נמכרו עד היום בעולם במחיר העולה על 100 מיליון דולרים, והציור הזה של בסקיה הוא הראשון שצויר אחרי 1980 ומצליח להימכר במחיר כזה.

אגב, אם הציור הזה מזכיר לכם קשקושי גרפיטי שאתם נתקלים בהם לעיתים – זה כנראה לא במקרה. בסקיה, הצייר, גדל בניו יורק ונהג לצייר גרפיטי בכל פינה אפשרית לפני שעלה בדעתו לקחת את יכולות השרבוט שלו רחוק יותר. הוא הפך מפורסם עד מהרה בשל ציורים אקספרסיוניסטים בצבעים עזים, אבל לא נהנה זמן רב מהתהילה: בגיל 27 הוא מת ממנת יתר של סמים.

תגיות:ציורמכירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה