חדשות כלכלה

"חסכון לכל ילד" עוברת לשליטת המדינה, וההורים יפסידו. מה לעשות

הורים, הכתבה הזאת בשבילכם. בחודש הלועזי הבא מסתיימת אפשרות בחירת ההורים היכן להפקיד את חמישים השקלים שאתם מקבלים מדי חודש מהמדינה. המהלך עלול לגרום להפסד כספי רב. כל הפרטים

  • כ"ו אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הורים יקרים, זוכרים את הסיפור הזה עם חסכון לכל ילד? מה שפורסם בקול תרועה, כי המדינה מכניסה בשבילכם כסף לחיסכון של הילדים, איפה שתבחרו? אז זהו כנראה שלא ממש, כי ההורים של מיליון וחצי ילדים עדיין לא החליטו איפה הם רוצים שיפקידו בשבילם את הכסף. יש רק עוד שבועיים לעשות את זה, ומי שלא יבחר עד ה-1 ביוני, המדינה פשוט תחליט בשביל הילדים שלו בצורה אקראית.

כזכור, בינואר 2017 פתח הביטוח הלאומי עבור כל ילד הזכאי לקצבת ילדים תכנית חיסכון, שבה מופקדים 50 ₪ ב-20 לכל חודש. תכנית זו עוגנה בהסכמים הקואליציוניים לטובת הילדים והוריהם, כשבבוא הילדים להינשא, ישוחרר להם סכום של כ-20,000 שקלים.

הכסף מועבר לחיסכון ייעודי על שמו של הילד בקופות גמל להשקעה או בבנק, בהתאם לבחירת ההורים. בנוסף ל-50 השקלים המופקדים מדי חודש על ידי הביטוח הלאומי, באפשרות ההורים לחסוך לילדם סכום נוסף של 50 ₪ מקצבת הילדים המשולמת להם.

כמו כן בתכנית החיסכון הופקדו גם כספים לתקופה רטרואקטיבית, ממאי 2015 עד דצמבר 2016 באופן הבא: בכל חודש בו קיבל הילד קצבת ילדים בתקופה זו, יופקדו לתכנית החיסכון 50 ₪.

כאמור, בתחילת יוני יפוג המועד שבו יורשו ההורים לבחור את המקום שבו יפקידו את כספם לטובת תכנית חיסכון לכל ילד. לאחר מכן תחליט עבורם המדינה. נכון להיום, רק מחצית מההורים בחרו את הגוף שינהל את כספי החיסכון הזה, וחבל שכך.

תגיות:חסכוןילדיםעתיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה