חדשות בעולם

מחקר: רוב האנשים אינם מורחים נכון קרם הגנה

האם אתם מתמרחים בכל פעם שאתם יוצאים לשמש? אם כן זה נפלא, אך כלל לא בטוח שאתם עושים זאת נכון

(צילום אילוסטרציה: שאוטרסטוק)(צילום אילוסטרציה: שאוטרסטוק)
אא

למרות שבשנים האחרונות עולה המודעות לשימוש בקרם הגנה, מסתבר שרבים אינם מורחים אותו באופן נכון. מחקר חדש שנערך בארה"ב מוכיח כי אנשים רבים אינם מתמגנים כנדרש, והדבר מוביל באופן ישיר לעלייה בסיכון לסרטן העור.

מדובר במחקר שנערך על ידי חוקרים של בית הספר לרפואה של אוניברסיטת מינוסטה. החוקרים חילקו מסנני קרינה ל-2187 אנשים ובדקו את אופן השימוש שלהם בו במשך 93 שעות. בסופו של דבר התברר כי רק שליש מהם מרחו את המסנן כנדרש.

התברר כי פחות ממחציתם מרחו את קרם ההגנה על הפנים, רק 51% מהנבדקים מרחו את קרם ההגנה על זרועותיהם, ו-3.6% בלבד מרחו את קרם ההגנה על הגפיים התחתונות.

בנוסף, התברר כי כשהגיעו ימים מעוננים, ירד השימוש בקרם ההגנה, כאשר רק בודדים התמגנו באמצעותו. זאת למרות שהחוקרים טרחו לציין כי כ-80% מהקרינה המזיקה של השמש עלולה להגיע לעור גם בימים מעוננים.

תוצאות אלו משמעותיות במיוחד לגבי מדינת ישראל, אשר נמנית בין המדינות המובילות בעולם בסרטן העור. החוקרים הדגישו והבהירו כי בעת מריחת קרם ההגנה מוכרחים להקפיד שכל האזורים החשופים לשמש יקבלו כמות נכבדה של קרם. את המריחה יש לחדש מידי שעתיים, וכן חשוב להשתמש בקרם הגנה בעל מקדם של 30 SPF ומעלה. מקדם זה מספק הגנה לזמן ארוך יותר ומידת הגנה גבוהה יותר. לגבי תינוקות קטנים – רצוי שלא לחשוף אותם בכלל לשמש מתחת לגיל חצי שנה. לאחר מכן, חשוב במיוחד להקפיד למרוח להם קרם הגנה.

תגיות:קרם הגנהמחקרשמש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה