חדשות בעולם

טראמפ נאם בסעודיה: "המלחמה בטרור אינה מלחמה בין דתות שונות"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשא נאום בסעודיה: "מטרתנו להקים קואליציה של עמים ששותפים להכחדת הקיצוניות", הוא הבהיר, "הטרוריסטים אינם מאמינים בחיים, אלא במוות, אנו מוכרחים לפעול כנגדם"

אא

נשיא ארה"ב נשא היום (ראשון) נאום בריאד בירת סעודיה, כאשר לצדו עמד מלך סעודיה סלמאן בן עבד אל-עזיז. מדובר בנאום החשוב ביותר שלו בביקורו זה במזרח התיכון, והוא נאמר לפני עשרות מנהיגי מדינות מוסלמיות.

"ארה"ב רוצה ביטחון, שלום ושגשוג באזור", אמר טראמפ. "אני מביא מסר של תקווה ושל אהבה, ומסיבה זו בחרתי בסעודיה כיעד הראשון בנסיעתי בעולם כנשיא ארה"ב". הוא גם הוסיף: "לא באנו להטיף לכם, אלא להציע שותפות".

באופן מעשי הסביר טראמפ: "מטרתנו להקים קואליציה של עמים ששותפים למטרה של הכחדת הקיצוניות. אנחנו רוצים ליצור תקווה לילדינו. ההתכנסות שלנו היום עשויה להיות תחילתו של שלום במזרח התיכון ואולי אף בעולם כולו". הוא הדגיש כי מבחינתו דאעש, אל קעידא, חיזבאללה וחמאס גם יחד אחראים לגלי הטרור. "הטרוריסטים לא מאמינים באלוהים, אלא במוות", הוא הבהיר, "אנו מוכרחים, כולנו, לפעול נגדם.

"המלחמה בטרור אינה מלחמה בין דתות שונות", הוסיף והבהיר טראמפ, "זו אינה מלחמה בין האסלאם למערב, אלא מלחמה בין טוב לרע. זהו מאבק בין פושעים ברבריים שרוצים להשמיד חיי אדם לבין אנשים הגונים שרוצים לחיות".

כעת, המשימה הראשונה היא לדבריו, שהמדינות המוסלמיות לא יאפשרו לטרוריסטים לשים את רגלם על אדמתן. "הדרך לשלום מתחילה ממש כאן על האדמה הזו, בארץ המקודשת הזו", הוא הדגיש.  

בשלב הבא המשיך טראמפ ודיבר על כך שיש למנוע מהטרוריסטים גישה למקורות מימון. "איראן היא זו שמממנת ומאמנת טרוריסטים", הוא אמר, "שום דיון לא יהיה שלם מבלי להזכיר את המדינה הזו שנותנת לטרוריסטים מקלט בטוח, מימון וגם מעמד חברתי הדרוש לגיוס. במשך עשורים איראן מציתה אש ומדברת בגלוי על מוות לאמריקה, על רצח המוני, ועל השמדתה של ישראל. כל המדינות באזור מוכרחות להבין שיש לבודד את איראן, כיוון שהיא תומכת בטרור ומהווה כוח שמערער את האזור".

תגיות:נאוםסעודיהטראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה