חדשות יהדות

אייכלר לנשיא ארה"ב: "במקום למוזיאון תבוא למירון". צפו

בעקבות הכאוס במירון בל"ג בעומר האחרון, הציע חבר הכנסת על בימת הכנסת בנאומו במליאה לנשיא טראמפ הצעה שאולי כדאי לו לחשוב עליה

ח’’כ ישראל אייכלר (צילום: פלאש 90)ח’’כ ישראל אייכלר (צילום: פלאש 90)
אא

חבר הכנסת מאגודת ישראל התייחס למצב במירון ולקריסה שהיתה באתר הקדוש: "אני לא מאשים את המשטרה בקריסה שהייתה שם, שאנשים חיכו שבע שעות עם ילדים קטנים ואנשים זקנים; שעצרו רכבים של "עזר מציון" שלא נתנו להם להעלות נכים. אני לא יכול להאשים אותם, כי הם עבדו ימים ולילות, שעות וימים – גם משרד התחבורה וגם המשטרה. אבל היות שהמקום לא היה מוכן – אז הם קרסו".

אייכלר המשיך: "כאן אני שואל: למה המדינה לא משקיעה שם בדבר הפשוט כמו חניונים, ואוסרים על רכב פרטי להגיע, וכולם צריכים להיות תלויים באוטובוסים, וכולם נתקעו?

"ראיתי תמונות של אוטובוסים נדחפים. כמה אוטובוסים אפשר להכניס לחניון אחד? יותר מ-50 אוטובוסים הכניסו. איך אתם רוצים שהם גם ייצאו? הייתה פה רשלנות פושעת, הייתי אומר. כי הזהרנו את המשטרה, הזהרנו את משרד התחבורה, הזהרנו את משרד האוצר. אני חייב לציין לשבח את שר האוצר שהסכים עכשיו לשבת בראשות ועדה עם הרב ליצמן והרב גפני והחברים שלנו, שבשנה הבאה היה לא תהיה; להשקיע בכבישים במירון כאילו זה היה עבור טראמפ".

לפני סיום נאומו הציע הח"כ החרדי רעיון גאוני שיתכן ויפול על אזניים קשובות בבית הלבן, או בעיקר אצל חתנו ובתו היהודיים: "יש לי רעיון, אדוני היושב-ראש, אולי נבקש מהנשיא טראמפ, שהוא אורח מכובד שבא לפה בשבוע הבא והולך לכותל המערבי, שבמקום שילך למוזיאון ישראל, ילך למירון, שזה המקום המתויר השני במדינת ישראל".

והסביר, "בזכות ביקור טראמפ במירון בוודאי יבנו שם כבישים וחניונים ויכינו הכול. הוא ייסע הביתה בשלום, ואנחנו נוכל לארח את האנשים אחר כך בצורה נורמלית. הרי עושים הרבה כבישים בגליל – לא שלא עושים; בדיוק האזור של מירון העניין של החניונים ועניין המסלולים פשוטים". וסיים, "אם יעשו כך, כולם יוכלו לעלות לציון הקדוש ולהתפלל, והתפילות יתקבלו ברצון לפני אדון כל".

 

תגיות:מוזיאוןישראל אייכלרמירוןדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה