חדשות יהדות

6 מיליון: הקמפיין של עיריית ירושלים שמרגיז את כולם

"אני לא זוכר בשנים האחרונות קמפיין בגודל כזה": 50 שנה עברו, ועיריית ירושלים מתכוונת לחגוג כאילו אין מחר. כל הפרטים על הקמפיין שמרגיז את כולם

  • כ"ה אייר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

עיריית ירושלים אישרה השבוע השקעה של כששה מיליון שקלים בפרסום נרחב להזמנת הציבור לאירועים שונים בהפקתה, שייערכו ברחבי העיר לציון יובל למלחמת ששת הימים. חלק מהקמפיין יכלול תוכן שיווקי נרחב של העירייה בכתבות ובידיעות בתקשורת הישראלית.

תקציב הפרסום השוטף של עיריית ירושלים הוא כ–7 מיליון שקל בשנה, ואליו יתווספו 6 מיליון שקל לטובת פרסום האירועים. הקמפיין יכלול תשדירים בערוצי הטלוויזיה ותחנות הרדיו, מודעות פרסומת בעיתונות ובפלטפורמות דיגיטליות, ועוד. בנוסף, חלק מהעסקות כוללות רכישת תוכן שיווקי שישולב בידיעות וכתבות בכלי תקשורת, כמו שידור חי מאירועים שיתקיימו בעיר או דיווחים בעיתון.

האם יש בעיריית ירושלים עודף כסף? אם שאלתם, הרי התשובה היא שלילית בוודאות. אבל למרות הכל, בעוד בכתבה באתר ווינט כי ירושלים נמצאת בתחתית הדירוג הכלכלי לרשויות יציבות, בא העיתונאי נתי טוקר באתר דה מרקר וחושף את תקציב הפרסום המנופח של אירועי יום ירושלים. בכיר בענף שצוטט בכתבה אמר: "זה קמפיין עצום שאפילו חברות מסחריות לא מרשות לעצמן".

חברי כנסת שנתקלו במידע הזה זעמו: "במקום לתמוך במשפחות נזקקות, להוסיף מאבטחים במוסדות חינוך, לצמצם פערים, לדאוג לצהרונים, לבנות שבילי אופניים, להוסיף שעות חינוך, להשקיע ברווחה -- עיריית ירושלים בוחרת בקמפיינים במיליוני שקלים".

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, כתב בדף הפייסבוק שלו: "ביזיון. 5,700,000 (5.7 מיליון) ₪. מצ"ב פירוט קמפיין הפרסום שניר ברקת מעוניין שהיום יאשרו לו בוועדה למסירת עבודות, ועדה שעוקפת למעשה את ועדת כספים ואת מועצת העיר. היום, אחר הצהריים מתכנסת ועדת הכספים העירונית. למרות זאת בחר ראש העיר ברקת, לאשר לו סכום ענק של כחמישה מיליון ושבע מאות אלף שח, לא במסגרת שניתן להתנגד לבקשה (ועדת כספים) אלא בדרך של ועדה של פיונים, עושי דברו".

קינג ממשיך וכותב: "בסכום הזה יכולנו: להטמין עשרות פחי אשפה. למגן מאות מוסדות חינוך. למגר את בעיית רעש המואזין בדרך של שדרוג מערכת הכריזה של המואזינים בעיר. לסלול כ-1 ק"מ של מסלול אופניים. ולדאוג לתוספות בשכר המאבטחים של מוסדות החינוך. וגם לממן 5 רכזי נוער לטיפול בנוער הנושר.

"לצערי הרב", מסכם קינג, "סדרי העדיפויות של ברקת מעוותים לחלוטין. האינטרס הציבורי של תושבי העיר נמצא בתחתית סולם העדיפויות של ראש העיר, ואת זה חובה עלינו לשנות".

בעיריית ירושלים מסרו בתגובה: "לאורך כל שנת ה-50 לאיחודה של ירושלים מתוכננים בעיר מאות אירועי תרבות. לשם כך הוקמה בחברת אריאל מינהלת לאירועי החמישים, שמאגדת תקציבים ממשרדי הממשלה, הכנסות עצמיות, חסויות, חברות עירוניות ומקורות נוספים.

"במסגרת שנת היובל ייערכו שיתופי פעולה במשך כל השנה עם כ-21 כלי תקשורת למטרות רבות, בהן לחבר את הציבור לירושלים ולחשוף אותו לאירועים הרבים, לפתח את כלכלת ירושלים ולהגדיל את הכנסות העסקים הירושלמים לאחר השנה הקשה שעברו, להגדיל את התיירות לעיר, לחשוף את סצנת ההיי-טק הפורצת ולמשוך חברות נוספות לעיר, למנף את יתרונותיה הקהילתיים של ירושלים ולמשוך עוד צעירים שיקימו את ביתם בירושלים.

"שיתופי הפעולה יכללו שידורים חיים מירושלים, חשיפה לעסקים בה ויביאו אותה לכל בית בישראל, שכן חיזוקה של ירושלים הוא משימה לאומית ראשונה במעלה".

תגיות:יום ירושליםקמפייןירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה