חדשות בעולם

תוניסיה בסכנת קריסה, בגלל חיפושית קטנה

לקרוא ולא להאמין: בגלל חיפושית אחת קטנה, תוניסיה מצויה בסכנת קריסה. החיפושית המכונה חדקונית הדקל מחסלת את עצי התמר ובכך גורמת נזק כלכלי עצום למדינה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

חיפושית קטנה בשם חדקונית הדקל, הצליחה בימים אלו לפלוש לתוניסיה ולחולל שם נזק עצום. אם זה נראה לכם תמוה, שחיפושית קטנטונת מהווה סכנה למדינה שלמה, כדאי שתמשיכו לקרוא את הדברים.

בתוניסיה מתגוררים מאות אלפי תוניסאים העוסקים בגידול תמרים, ולמעשה, זהו העיסוק העיקרי במדינה. ייצוא התמרים למדינות העולם מניב סכום של 231 מיליון דולר לשנה למדינה, אלא שחדקונית הדקל היא חיפושית שידועה ביכולתה להחריב את עצי התמר ולהשמיד אותם.

בארגון להגנת הסביבה בתוניסיה טוענים כי הכל התחיל מכך שחתנו של הרודן הקודם הביא אותה לפני כשש שנים, ומאז היא מתרבה וגורמת למגפה ממשית בקרב עצי התמר. הממשלה טוענת כי היא נוקטת בכל האמצעים כדי למגר אותה, אך בינתיים המגיפה נמשכת.

בוועידה מיוחדת שהתקיימה בתוניסיה לאחרונה ועסקה בנושא ההתמודדות עם המגפה, ציין סגן המשלחת האמריקאית בוועידה כי הוא חושש שלמגפה יהיו השלכות  מרחיקות לכת בכל העולם. זאת מאחר שתוניסיה היא שותפה למלחמה בטרור, במיוחד נגד אל קעדה ודאעש, וברגע שראשי המדינה ינתבו את כל משאביהם למלחמה באסון הכלכלי, הם עלולים להיכשל במאבק העולמי בטרור.

תגיות:חדקונית הדקלתוניסיהטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה