חדשות בארץ

איוונקה הפתיעה: "לא אכנס לעזרת גברים בכותל"

לרגל ביקורו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בשבוע הבא בישראל, יחד עם בתו היהודיה הגיורת איוונקה טראמפ, כשבשיאו ביקור ממלכתי בכותל המערבי עם בתו, עלה החשש של מספר עסקנים חרדים כי הנשיא יערוך תפילה משותפת יחד עם רעייתו מלאניה ובתו יעל (איוונקה) ברחבת הכותל המערבי. "מחזה שעלול להשפיע על תודעתם של מליוני יהודים, ויהווה נצחון לרפורמים"

  • כ"ב אייר התשע"ז
בעיגול איוונקה טראמפ (צילום: shutterstock)בעיגול איוונקה טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

הכתב לענייני דתות של חדשות 2, יאיר שרקי, פרסם לראשונה את החשש כי ביקורו של טראמפ בכותל עם משפחתו יהווה תקדים וחיזוק לרפורמים, כאשר יתפלל ברחבה עם בתו איוונקה ואשתו.

החשש הוסר לאחר שבתו של טראמפ, שהיא אשת חתנו ג׳רארד קושנר, הודיעה כי היא תשהה בזמן הביקור של אביה בכותל המערבי, בעזרת הנשים.

יתכן בכלל שמדובר בסוג של "פייק ניוז" שמנסים כלי תקשורת מסוימים בישראל לייצר באופן קבוע, בכדי לעשות כל מה שניתן כדי להעיב על הביקור הממלכתי הרשמי הראשון של הנשיא טראמפ בארץ הקודש.

טראמפ בעצמו, יובהר, מעודד את בתו בדרכה ותומך בה ובעם היהודי ללא גמגום. רק לפני מספר ימים חתם הנשיא האמריקאי בהצהרה מלכותית על חודש מאי, שיצוין בארה"ב כחודש המורשת היהודית-אמריקאית, החוגג את ההיסטוריה והתרומה של היהודים לאומה האמריקאית.

טראמפ כתב בהצהרה המלכותית: "החודש אני חוגג עם משפחתי – כולל בתי, איוונקה, חתני, ג'ארד, הנכדים, והמשפחה המורחבת שלנו – את הקשר הרוחני העמוק שקושר, ולנצח יקשור, את העם היהודי לארה"ב ולעקרונות היסוד שלה. אנו מכירים בכך שהאמונה והאופטימיות שהפגינו יהודי אמריקה היא מה שבאמת הופכת את אמריקה ל"ארץ הזהב", ואנו מביעים את הכרת התודה של האומה לעם הגדול, החזק, המשגשג והאוהב.

"הנה כי כן, אני, דונלד ג'יי. טראמפ, נשיא ארצות הברית של אמריקה, מכוח הסמכות הנתונה לי על ידי החוקה וחוקיה של ארצות הברית, מכריז בזאת על מאי 2017 כ"חודש המורשת היהודית האמריקנית". אני קורא לכל האמריקנים לחגוג את המורשת ואת תרומתם של יהודי אמריקה ולציין את החודש בתכניות, בפעילויות ובטקסים המתאימים.

"ולראיה, הנחתי את היד הזאת ביום עשרים ושמונה באפריל, בשנת אלפיים ושבע-עשרה, ואת עצמאותה של ארצות-הברית של אמריקה, מאתיים וארבעים ואחת". דברים שכתב טראמפ.

תגיות:צניעותהכותל המערביאיוונקה טראמפעזרת נשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה