חדשות יהדות

התרגיל הנמוך של ערוץ 10: ה’קינדרלעך’ ילעגו לחרדים

הטקסט נחשף ברגע האחרון וביטל את התרגיל המביש של תכנית הסאטירה של ערוץ 10. כך מנסים לפלג בין מגזרים ולהציג בצורה בזויה את הדתיים והחרדים

  • כ"ב אייר התשע"ז
ליאור שליין והקינדרלעך (צילומים: יח"צ)ליאור שליין והקינדרלעך (צילומים: יח"צ)
אא

בושה: תכנית הסאטירה 'גב האומה' של ערוץ 10 ביקשה לארח בתכנית הקרובה, לקראת יום ירושלים, שתצולם מחר (חמישי) באולם ז'ראר בכר בבירה, את להקת הילדים הפופולרית 'הקינדרלעך'. מפיק הלהקה הוותיק, דוד פדידה, נתן את הסכמתו העקרונית להתארח בתוכנית.

מלכתחילה היו הילדים אמורים להקליט את השירה באולפן, אך בהפקת התכנית הודיעו לפדידה כי הטקסטים עדיין לא מוכנים, וכי הם מעדיפים להקליט את השירה במקום.

פדידה התעקש לראות את הטקסט לפני המופע, ובהפקה ניסו להתחמק מהעברת הטקסטים לידיו. לבסוף, נכנעו ב'גב האומה' ושלחו את הטקסט הבא לפדידה ההמום.

"גב האומה בירושלים

יש פה גם דתיים

גב האומה בירושלים

גב האומה בירושלים

גב האומה פה

והקהל מתבקש לא לזרוק חיתולים".

ב-F.D.D הפקות, משרדו של פדידה, נדהמו מהטקסט הירוד שמטרתו להכפיש את הציבור החרדי, וכמובן שסירבו לאפשר לילדי המקהלה להגיע לשידור. ב- F.D.D הציעו ל'גב האומה' לבחור בטקסטים אחרים, המתאימים יותר למקהלת ילדים דתית. ב'גב האומה' התעקשו: זה הטקסט הסופי אותו יצטרכו הילדים לבצע אם ירצו להשתתף בתכנית.

האירוניה בדבר זועקת. התכנית היתה אמורה להיות חלק מתכנית שידורים ברחבי הארץ, שנועדה להגיע לקהלים רחבים, וליצור דווקא אחדות. באותה תכנית החליטו המפיקים להציג את הדתיים והחרדים כ'זורקי טיטולים', דווקא באמצעות מקהלת ילדים תמימים.

'כיכר השבת', שחשף את התכנית המבישה, הביא את תגובתו של דוד פדידה, מנהלה של להקת 'קינדרלעך' "אכן פנו אלינו השבוע מההפקה של התכנית 'גב האומה' וסיפרו שלרגל יום ירושלים התכנית משודרת בפורמט חגיגי מעיר הקודש, וביקשו שלהקת 'קינדרלעך' תבצע את הפתיח של התכנית. באופן עקרוני נתנו את הסכמתנו כפי שאכן הופענו בעבר בעשרות תכניות. לאחר שסודרו כל האישורים הנדרשים, הועבר לידנו הטקסט אותו התבקשה הלהקה לשיר ונדהמנו לגלות את תוכנו - מילות הסתה ופגיעה מכוונות כלפי הציבור הדתי.

הקינדרלעך (צילום: יחהקינדרלעך (צילום: יח

"אנחנו מכבדים את היותה של 'גב האומה' תכנית סאטירה, אבל גם לסאטירה יש גבולות. לנצל להקת ילדים תמימה לצורך העברת מסרים פוגעניים זו לא סאטירה, זו הסתה מכוערת במסווה תמים. מאז ומעולם הקפידה הלהקה להעביר מסרים של אחדות וחיבור בעם ישראל ולרגע לא חשבנו לחרוג ממנהגנו. רק לאחרונה הופענו במספר רב של במות יום העצמאות ותהלוכות ל"ג בעומר, שכל מטרתן היא הפצת יהדות ומסרים חינוכיים, וכך נשתדל להמשיך לעשות כל העת. בגאווה גדולה סירבנו להצעה המאכזבת של 'גב האומה'".

גם מערכת 'גב האומה' השיבה ל'כיכר השבת' בתשובה פוגעת והזויה: "אנחנו מתכוננים לקראת ההופעה מחר בירושלים, ושמחים תמיד לפגוש קהל מגוון. חבל שדוד פדידה ואתר 'כיכר השבת' מפלגים ופוגעניים ומשתמשים במקהלת ילדים תמימה לצורך העברת מסרים כאלה. זו בדיוק זריקת החיתולים אליה התכוונו".

תגיות:ערוץ 10חרדיםליאור שלייןגב האומה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה