חדשות בעולם

דיווח: הדלפתו של טראמפ עלולה לסכן מרגל ישראלי בדאע"ש

המידע שחשף נשיא ארה"ב בפני בכירים רוסיים מעמיד בסכנה סוכן ישראלי בשורות דאע"ש

  • כ"א אייר התשע"ז
אא

רשת ABC דיווחה הלילה (רביעי) כי המידע שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חשף בפני בכירים רוסים מעמיד בסכנת מרגל ישראלי בשורות דאע"ש.

הרשת ציטטה גורמי ממשל בעבר ובהווה שטענו כי המרגל המדובר סיפק מידע בנוגע לכוונה של דאעש לבצע פיגוע במטוס נוסעים בדרכו לארצות הברית, בעזרת פצצה המוטמנת במחשב נייד שניתן להעביר בעמדות הבידוק הביטחוניות בשדה תעופה.

על פי הדיווח, המידע הזה הוביל את ארצות הברית לאסור על העלאת מחשבים ניידים ומכשירים אלקטרוניים אחרים למטוסים מכמה מדינות.

הדברים מתפרסמים לאחר שאמש דווח ב"ניו יורק טיימס" כי מקורו של המידע המסווג, שמסר לכאורה טראמפ לשר החוץ הרוסי ולשגריר רוסיה בארה"ב הוא ישראל.

באתר "באזפיד", מפרסמים הבוקר ראיון עם מי שלטענתם הם "שני קציני מודיעין ישראליים שדיברו בעילום שם". בראיון נשמע אחד מקציני המודיעין אומר כי "העברת מידע לרוסים היא בין החששות הגרועים ביותר של ישראל".

הקצין הוסיף כי "כשהמודיעין משותף עם אחרים ללא ידיעתנו המוקדמת, מדובר באחד מהפחדים הגדולים שלנו".

קצין המודיעין הוסיף והסביר כי בניגוד לרוב מדינות המערב, המסתמכות בעידן הזה בעיקר על ריגול טכנולוגי: האזנה לטלפונים, ניטור תשדורות באינטרנט וכיו"ב; במודיעין הישראלי משקיעים גם ברשת גדולה של "נכסים" אנושיים העוסקים באיסוף מודיעין מהשטח במדינות שונות בעולם. "נכסים" – הכוונה למרגלים פעילים.

עוד מצטטים ב"באזפיד" פקיד במשרד הביטחון, שאמר כי "המשאבים האנושיים של המודיעין הישראלי מביאים מידע מאוד יקר ערך ומאוד מדויק". לדבריו, "חיי ה'נכסים' עלולים להיות בסכנה, אם המודיעין שהביאו דלף למקומות הלא נכונים".

גורמים ביטחוניים בארה"ב אמרו ל"באזפיד" כי אין להם כל דרך לדעת איך תשפיע ההדלפה על היחסים הצבאיים בין ארצות הברית לישראל, או על שיתוף המודיעין בין שתי המדינות.

במשרד החוץ בישראל בחרו שלא להגיב לדיווח, אך שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, התייחס לנושא וניסה להמעיט בחשיבות הדברים.

"לישראל יש אמון מלא ביחסי המודיעין שלנו עם ארצות הברית, ואנו מצפים להעמיק את היחסים בשנים הבאות תחת הנשיא טראמפ", אמר השגריר.

תגיות:טראמפדאעשמרגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה